خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس:

اطلس قرآنی فارس، طی هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۴۲

در قضیه هفته‌های قرآنی، دو طرح نقاشی و خوشنویسی دیواری با موضوع قرآنی با همکاری شهرداری شیراز و قصص قرآنی به‌صورت اجرای برنامه رادیویی تصویب شده است که اعتبارات آن‌ها نیز به غیر از ۲۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور جذب شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت با پیشنهاد استان فارس، مبنی بر اجرای هفته‌های قرآن، معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب کرد تا در کل کشور هفته‌های قرآنی برپا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکترمریدی ظهر امروز، چهارشنبه، در شانزدهمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان به اجرای هفته‌های قرآنی در استان فارس اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد استان فارس مبنی بر اجرای هفته‌های قرآن، معاونت قرآن وزارت ارشاد اسلامی نیز به فکر این افتاد که در کل کشور هفته‌های قرآنی را برپا کند. اما اجرای این طرح را به سال آینده محول کرده است با این حال ما در استان فارس این طرح را در دهه فجر امسال آغاز می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: در قضیه هفته‌های قرآنی دو طرح نقاشی و خوشنویسی دیواری با موضوع قرآنی با همکاری شهرداری شیراز و قصص قرآنی به‌صورت اجرای برنامه رادیویی تصویب شده است که اعتبارات آن‌ها نیز به غیر از ۲۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور جذب شده است.

بهزاد مریدی با یادآوری اینکه جهاد دانشگاهی فارس نیز در بحثلوگوهای قرآنی در برپایی هفته‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده است، گفت: لازم است که تمام ادارات ما را در برگزاری هرچه بهتر هفته‌های قرآنی یاری دهند تا بتوانیم برنامه‌ها را به‌صورت مناسب و فاخر پیش ببریم.

مدیر کل ارشاد فارس با اشاره به اجرای طرح ۵ ساله آموزش قرآن در فارس گفت: آمارهای جمعیتی ادارات مختلف آنالیز شده است و این آمار‌ها نیز به چند نهاد بزرگ اعلام شده است.

وی با یادآوری اینکه طرح ۵ ساله آموزش قرآن در فارس در سه رشته روخوانی، مفاهیم و حفظ قرآن در تمام دستگاه‌ها و نهادهای این استان اجرا می‌شود، افزود: طبق چشم‌اندازی که برای خود در این طرح ترسیم کردیم طی ۵ سال آینده باید در تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها حداقل ۵۰ درصد جمعیت هر دستگاهی مسلط به روخوانی قرآن، ۲۰ درصد آشنا به مفاهیم قرآن و ۵ درصد نیز حافظ کل قرآن شوند.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر اینکه این طرح ارزشمند و ابتکاری است که برای نخستین بار در کشور در این استان انجام می‌شود، افزود: باید از طریق خبرگزاری ایکنا و سایر رسانه‌ها فرهنگ‌سازی در زمینه اجرای این طرح صورت گیرد و اگر این مسئله تحقق یابد، مسلماً ادارات دیگر پای کار می‌آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اعتبارات طرح ۵ ساله آموزش قرآن گفت: جهت اجرای این طرح لازم است که خود ادارات در بحثحمایتی اقدام کنند زیرا اعتبارات ما محدود است و اینگونه نباشد که منتظر تخصیص اعتبار از سوی ما باشند و خود ادارات هم همراهی لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم برپایی جلسه‌ای با فرمانداران شهرستان‌های استان فارس با حضور استاندار جهت اجرای طرح ۵ ساله آموزش قرآن تأکید کرد و گفت: خوب است که مقداری از بودجه ۲ درصد نفت را به بحثفعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند چون مسلماً هیچ‌کس دید منفی نسبت به این نوع فعالیت‌ها ندارد و همگان با آن موافق هستند.

مریدی همچنین به گردآوری و تهیه اطلس قرآنی فارس اشاره کرد و گفت: قریب ۷ میلیون تومان جهت راه‌اندازی سایت اطلس مورد نیاز است که این را پیگیری کردیم و احتمالاً ظرف ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل ارشاد فارس از عملکرد ضعیف برخی از ادارات ارشاد شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان‌های فارس ضعیف عمل می‌کنند و یا در برخی از آن‌ها اصلاً این شورا تشکیل نمی‌شود و این یک نقص است که باید برطرف شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ۲۰ ساعته آموزش قرآن گفت: این طرح بسیار خوبی است که باید با همکاری آموزش و پرورش و مرکز صدای و سیمای فارس صورت گیرد و لازم است که پیش‌نویس آن تهیه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز