خبرگزاری کار ایران

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز:

بی تفاوتی اجتماعی در راس هرم آسیب‌های اجتماعی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۷۰

در هرم آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، اختلاف خانوادگی، طلاق، طلاق عاطفی، کودکان بی‌سرپرست، کودکان بد سرپرست، ناهنجاری‌ها، کج روی‌ها، خشونت، سرقت و خودکشی، فرار از منزل، ترک تحصیل، ترک فعالیت و.. قرار دارند.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز گفت: مهم‌ترین آسیب اجتماعی، بی‌تفاوتی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمید آزرمی پیش ازظهر امروز، یکشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بی‌تفاوتی اجتماعی در راس هرم آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی، روز افزون هستند و اگر برنامه‌ای مدون برای مهار آن‌ها نباشد جامعه با مشکل مواجهه می‌شود.

وی گفت: در هرم آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، اختلاف خانوادگی، طلاق، طلاق عاطفی، کودکان بی‌سرپرست، کودکان بد سرپرست، ناهنجاری‌ها، کج روی‌ها، خشونت، سرقت و خودکشی، فرار از منزل، ترک تحصیل، ترک فعالیت و.. قرار دارند.

آزرمی افزود: علیرغم اینکه همه اذعان دارند که در رأس هرم آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد قرار دارد، بنده اعتیاد را رأس هرم نمی‌دانم، من آسیب بد‌تر از اعتیاد را در رأس هرم آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهم.

وی تصریح کرد: این آسیب اجتماعی، بی‌تفاوتی اجتماعی است که می‌تواند سایر آسیب‌های اجتماعی را گسترش دهد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیرازرخاطر نشان کرد: به عنوان مثال با توجه به آگاهی و شناخت مسئولان و مردم از آسیب‌های مذکور که متأسفانه کانون خانواده را متلاشی کرده است و به طبع متلاشی شدن کانون خانواده‌ها جامعه در سطح وسیع آسیب دیده است، اما چقدر از همت، تلاش، کوشش و برنامه ریزی‌ها و حتی گفتمان‌ها پیرامون مسائل آسیب‌های اجتماعی می‌چرخد.

وی بیان کرد: درست است که هر از چند گاهی، مسئولی در لا به لای صحبت‌هایش اشاره به آسیب‌های اجتماعی می‌کند یا دستگاه‌های به مناسبت‌های مختلف مثل روزبزرگ داشت خانواده، روز مبارزه با مواد مخدر، روز جهانی مبارزه با ایدز و ایام‌های دیگر برنامه‌های اجرا می‌کنند اما این برنامه‌ها جرقه‌ای و بیشتر نمادین است.

آزرمی ادامه داد: اینگونه برنامه‌ها جنبه کاربردی زیادی ندارد و فقط خلاصه می‌شود در‌‌ همان روز و روزهای بعد و ایام بعد کارهای فرهنگی پیشگیری و آگاه سازی به دست فراموشی سپرده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهم یک اشاره واضح‌تر کنم که بی‌تفاوتی اجتماعی را بیشتر توضیح داده باشم این است که امروز هیچکس با شنیدن و دیدن اخبار مربوطه به آسیب‌های اجتماعی، خشونت‌ها و سرقت و خود کشی و اعتیاد و طلاق و… متعجب و ناراحت نمی‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز گفت: حتی در جوامع کوچک که در سالیان نه چندان دور خندیدن با صدای بلند عیب و ننگ بود، امروز در این جوامع کوچک هم کسی عار و ننگش نمی‌آید که از اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌ها سخن بگوید.

وی اظهار داشت: جامعه ناخواسته به این رنج‌ها و آسیب‌ها عادت می‌کند، که این‌‌ همان معنای بی‌تفاوتی اجتماعی است که بد‌تر، حاد‌تر، و مصیبت بارتراز خود آسیب‌های اجتماعی شناخته شده است.

آزرمی تاکید کرد: همین بی‌تفاوتی روزافزون باعثشده است که هر روز، به جمعیت خدمت گیرندهٔ سازمان بهزیستی که دچار از هم پاشیدگی کانون خانواده وبحران‌های فردی و اجتماعی شدند افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه در واقع بهزیستی به مانند ترمینالی برای پاسخگویی و جمع آوری آسیب‌های جامعه که نتیجه نارسایی و عملکرد غلط خیلی از دستگاه‌های متولی در زمینه سلامت اجتماعی خانواده و سلامت جسمانی کار، اشتغال، تولید، متولی هستند، تصریح کرد: در کنار این سیل عظیم درخواست کنده خدمت از سازمان بهزیستی امکانات سازمان بهزیستی چه از بعد نیروی انسانی و چه از بعد امکانات مادی و بودجه و اعتبار که پاسخگوی این همه حجم و مشکلات جامعه باشد رشد تناسب نداشته است.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز یادآور شد: البته سازمان بهزیستی با رصد کردن تمامی این مسائل طرح و برنامه و پروژه‌های فرهنگی، پیشگیری و توانمند سازیهای علمی و حساب شده دارد، که اگر امکانات لازم هم توسط دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی به اندازه کافی در اختیار قرار بگیرد، قطعأ به مراتب بهتر با کیفیت‌تر از حال کار خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته با همین امکانات فعلی خدمات بهزیستی به صورت جهادی به عنوان تنها سازمانی که به صورت دائم و مستمر در این عرصه فعالیت می‌کند، ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز