خبرگزاری کار ایران

فرماندار کازرون:

باید تلاش کنیم تا گل نرگس را به‌نام کازرون ثبت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۵۷

در سال‌های گذشته، نرگس‌زارها در اختیار مردمان بومی بود و درآمدزایی خوبی برای آنان داشت اما امسال تحت اختیار بخشداران با حفظ حقوق بومی ها در حال اداره شدن است که میانگین سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون ریال درآمدزایی دارد.

فرماندار کازرون امروز جمعه در خصوص افتتاح جشنواره گل نرگس در کازون بیان کرد: این جشنواره ازچند روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمیدرضا گرامی با اشاره به قدمت زیاد نرگس زارهای کازرون عنوان کرد: اخیرا در یکی از شهرستان های استان های جنوبی ثبت گل نرگس را در دستور کار خود دارند در حالی که باید تلاش کنیم این مهم به نام شهرستان کازرون ثبت شود.

گرامی با بیان این مطلب که ۱۱۰ میلیون تومان درآمد امسال از نرگسزار های شهرستان بوده است، تصریح کرد: در سال های گذشته نرگسزارها در اختیار مردمان بومی بود و درآمدزایی خوبی برای آنان داشت اما امسال تحت اختیار بخشداران با حفظ حقوق بومی ها در حال اداره شدن است که میانگین سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون ریال درآمدزایی دارد.

وی خاطر نشان ساخت: در طول ۱۰ ماه گذشته ۲۰ درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، دامپروری و گردشگری از سوی بخش خصوصی ارائه شده است.

روزانه ۱۲۰ نفر از مجموعه تاریخی بیشاپور دیدن می‌کنند

گرامی گفت: شهرستان کازرون با توجه به قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه‌خشک ظرفیت کاشت گیاهان دارویی را دارد چرا که از میان ۴۰ گونه شناسایی شده در استان ۳۵ گونه در شهرستان کازرون قرار دارد.

فرماندار کازرون ادامه داد: در طول روز، نزدیک به ۱۲۰ نفر از شهر و مجموعه بیشاپور دیدن می‌کنند که با توجه به این موضوع و در راستا جذب بیشتر گردشگر از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تقاضای همکاری کرده ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نیاز به سیلو در فصل برداشت گندم و بهره برداری در مرکز کازرون سیلویی با ۲۰ ملیارد اعتبار ایجاد شد.

فرماندار کازرون ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌های این منطقه، وجود ۹ درصد از جنگل‌های زاگرس در این شهرستان است که از دوران های گذشته مورد توجه عشایر بوده به طوری که ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده عشایری با داشتن ۵۰۰ هزار رأس دام در این شهرستان اقامت دارند و تولیدات دامی خود را ارائه می‌دهند.

وی به ساخت تله کابین در تنگ چوگان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۴ سرمایه‌گذار درخواست خود را ارائه دادند و انعقاد قرار داد با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

فرماندار کازرون با اشاره به وجود و حفظ فرهنگ های مختلف در این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کازرون به نام سلمان فارسی معروف است در این شهرستان یک حرکت بزرگ فرهنگی با عنوان دهه کازرون در حال پیگیری است.

وی با بیان این مطلب که در اردیبشهت ماه سال آینده، دهه کازرون با عنوان نهضت جنوب تا نهضت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، گفت: از ۱۷ اردیبهشت، دهه کازرون با هدف زنده نگاه داشتن ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، معرفی توانمندی‌های این شهرستان و پرداختن به حوادثو اتفاقات بزرگ تاریخی شهرستان برگزار می‌شود که بی شک مورد استقبال قرار می‌گیرد.

گرامی با بیان این مطلب که در این شهرستان ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی و ثبت شده اضافه کرد:: برای ساخت دهکده گردشگری استقبال خوبی از سوی سرمایه داران داشته ایم و نیز سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده اند.

وی در پایان به ساخت سد نرگسی اشاره کرد و افزود: این سد تا کنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ۲۰۰ میلیارد اعتبار در سال جاری برای ساخت این سد در نظر گرفته شده و در اختیار قرار گاه خاتم قرار گرفته است و با ایجاد آن آب شرب فراشبند و دریاچه پریشان و بسیاری از زمین های کشاورزی تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز