خبرگزاری کار ایران

مدیر فرهنگی کمیته امداد فارس:

بیش از ۳۷ هزار محصل تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۷۸

کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت می‌شود در رشته‌های علوم انسانی ۳۰۰ هزار تومان و رشته‌های فنی و مهندسی ۵۰۰ هزار تومان در یک ترم است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد فارس گفت: بیش از ۳۷ هزار محصل تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان فارس، عبدالعلی سعادت گفت: در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار محصل تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند که از این تعداد ۷ هزار و ۹۰۰ نفر دانشجو و در مقاطع کاردانی تا دکترا مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد دانشجو بیش از ۳ هزار نفر پسر و بیش از ۴ هزار نفر دختر هستند، گفت: از این تعداد ۱۴۰ نفر در مقطع ارشد و ۳۱ نفر در مقطع دکتری و پزشکی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۷۴ دانشجوی استعداد درخشان در زمینه علمی، ورزشی و قرانی هستند که خدمات ویژه‌ای به این افراد داده می‌شود.

سعادت با بیان اینکه کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان داده می‌شود برحسب دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است، افزود: کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت می‌شود در رشته‌های علوم انسانی ۳۰۰ هزار تومان و رشته‌های فنی و مهندسی ۵۰۰ هزار تومان در یک ترم است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و علمی ویژه‌ای برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در قالب همایش‌های مختلف است و ۱۳ اسفند امسال نیز همایشی با موضوع ازدواج با حضور آقای انواری برگزار می‌شود و تاکنون ۲۵۶ مقاله به دبیرخانه ارائه شده که با همکاری دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر نیز در بخش دانش‌آموزی مورد حمایت کمیته امداد فارس هستند، تصریح کرد: کمیته امداد برای این دانش‌آموزان برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی دارد و تلاش می‌شود با پرداخت هزینه کلاس‌های تقویتی ضمن اینکه مانع افت تحصیلی این افراد شوند شرایط برای ورود این عده به دانشگاه را فراهم کند.

سعادت از وجود ۱۴ خوابگاه دانش‌آموزی در ۱۰ شهرستان فارس خبر داد و بیان کرد: هزار نفر در این خوابگاه‌ها مشغول تحصیل هستند و در کنار مسائل تحصیلی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و حرفه‌آموزی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر در شمال غرب استان نیاز به یک خوابگاه جدید است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد فارس با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی کمیته امداد فارس گفت: ۱۲ کانون فرهنگی دائم فعال در استان وجود دارد و در ماه گذشته نیز یک کانون در شهرستان کوار افتتاح شده که تا پایان سال به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس ۱۳ کانون موقت نیز فعال هستند، افزود: این هفته در شهرستان ممسنی یک کانون فرهنگی با متراژ ۱۱۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و در ۹ ماه امسال ۸ هزار نفر از فعالیت‌های کانون‌ها بهره‌مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز