خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

باید مردم را به سینما فراخواند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۸۱

امروزه سینما نه‌ تنها بازتابی از واقعیت است که سازنده واقعیت است. از همین رو دیگر سینما رفتن تفننی و فراغتی نیست بلکه سینما رفتن شکل دادن به واقعیت است.

مدیرکل ارشاد فارس گفت: باید مردم را به سیما فراخواند. زیرا سینما رفتن و فیلم دیدن، مشارکت در ساخت واقعیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی، شامگاه دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه، در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اظهار داشت: سینما از یک‌سو گریزگاهی برای سپردن خود در ازدحام کار‌ها و صدا و مشغله روزانه است که قدری از واقعیت دوری‌کنیم و به دنیای خیالات و پایان‌های خوش‌دل خوش کنیم و زندگیمان را در ژانر ملودرام بازسازی کنیم و از سوی دیگر سینما بغرنج است. سینما گریز از واقعیت نیست بلکه مواجهه با واقعیت است. سینمایی که خشمگین است و از واقعیت گله دارد و ما زندگی‌مان را ژانر تراژدی بازسازی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه سینما نه‌ تنها بازتابی از واقعیت است بلکه سازنده واقعیت است از همین رو دیگر سینما رفتن تفننی و فراغتی نیست بلکه سینما رفتن شکل دادن به واقعیت است.

مریدی ادامه داد: مدیران فرهنگی نیز از این واقعیت آگاه شده‌اند که باید مردم را به سیما فراخواند. زیرا سینما رفتن و فیلم دیدن، مشارکت در ساخت واقعیت است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم واقعیت تازه و بهتری بسازیم باید فیلم بسازیم و مردم را به دیدن آن فرابخوانیم با این کار است که نظم می‌سازیم و دوباره خرابش می‌کنیم. ملودرام می‌سازیم و تراژدی می‌سازیم و در این کشمکش است که واقعیت را می‌سازیم.

در ادامه این آیین پیشکسوت سینما و تئا‌تر گفت: نخستین گزینه انتخابی برای حذف بودجه همیشه بخش سینما و هنر است و مسئولان فرهنگی کشور ما همیشه در تنگنا قرار دارند و نمی‌توانند قدمی بردارند.

مهدی فقیه اضافه کرد: اگر شیراز شهر ادب و هنر نام‌گرفته به این خاطر است که شیرازی‌ها خود خواسته‌اند و فرهنگ و هنر را رواج داده‌اند.

اصغر همت نیز در این آیین بیان کرد: سهم مردم شیراز از سینما اندک است و برای ارتقا فرهنگ و ادب و هنر این شهر، باید این سهم را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز