خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

فارس همواره مهد معماری و شهر سازی ایران بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۵۹

معماری ایرانی یک معماری درخشان است که همواره موجب شگفتی و تحسین گردشگران خارجی شده است و امروز نیز باید در همین مسیر گام بردارد.

استاندار فارس گفت: همایش مقررات ملی ساختمان، یک فرصت مناسب برای ارتقاء فضای ساخت و ساز در کشور است.

به گزارش خبر نگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی که عصر امروز، یکشنبه، در حاشیه شورای برنامه ریری استان فارس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: ایران اسلامی همواره در حوزه معماری و شهرسازی دارای جایگاهی مناسب بوده است و در طول تاریخ شاهد هنرنمایی فعالان این عرصه بوده‌ایم.

وی گفت: معماری ایرانی یک معماری درخشان است که همواره موجب شگفتی و تحسین گردشگران خارجی شده است و امروز نیز باید در همین مسیر گام بردارد.

احمدی افزود: معماری ایرانی در عرصه بین المللی کاملا شناخته شده است و چه در دوران پیش از اسلام و چه در حوزه معماری اسلامی سرمایه‌های ارزشمندی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز هم جامعه مهندسی ایران جامعه‌ای توانمند است که می‌تواند برای آیندگان آثاری گرانب‌ها به یادگار بگذارد.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: اهمیت ساخت و ساز به ویژه در حوزه ساختمان در دنیای معاصر برای کسی پوشیده نیست و هرچه نگاه ساخت و سازی نگاهی علمی شود نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بازار ساخت و ساز بازاری مهم در اقتصاد هر کشور است و هرچه مقررات این حوزه دقیق‌تر تدوین شود اقتصاد کشور نیز مترقی‌تر خواهد بود.

احمدی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌هایی همچون همایش مقررات ملی ساختمان تاکید کرد: اینگونه همایش‌ها فرصتی مغتنم برای ارتقا علمی توان مهندسی کشور است.

وی یادآور شد: در اینگونه همایش‌ها باید به دنبال تدوین قوانین و چهارچوب‌های مناسبی برای ارتقا کیفی و کمی صنعت ساختمان سازی کشور باشیم.

استاندار فارس گفت: این همایش با حضور مهندسان و مسئولان حوزه شهرسازی کشور می‌تواند جرقه‌ای برای ارتقا جایگاه مقررات ساختمان سازی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به نگاه محوری به مقوله مراقبت و نگهداری در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان شاهد حضور پرشور صاحب نظران در این حوزه خواهیم بود.

احمدی افزود: استان فارس همواره مهد معماری و شهرسازی کشور در طول تاریخ بوده است و می‌تواند نقشی محوری در این حوزه ایفا کند.

وی ابراز داشت: نتایج یک همایش از برگزاری همایش مهم‌تر است و امیدواریم که در ششمین دوره همایش مقررات ملی ساختمان بتواند به اهداف خود دست یابد.

احمدی در پایان گفت: استان فارس آماده برگزاری این همایش است و به تمام دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برای همکاری در برگزاری مناسب این همایش تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز