خبرگزاری کار ایران

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز در دیدار با کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران:

از توسعه روابط خارجی استقبال می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۹۴

یکی از راه‌های ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی و ایجاد اشتغال، جلب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی است که این دیدار ها می تواند به تسریع در این روند کمک کند.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با بیان اینکه از توسعه روابط خارجی استقبال می کنیم، گفت: رویکرد اصلی ما در شهر شیراز جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، محمد حسن اسدی در دیدار با ایجی شرما، مدیر فعلی دپارتمان ایران در وزارت امور خارجه بریتانیا و کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران با اشاره به نقش موثر شهرداری و شورای اسلامی شهر در توسعه همه جانبه شهر شیراز، اظهار داشت: شهرداری شیراز خدمات شهری را در حوزه های مختلف به شهروندان کلانشهر شیراز ارائه می دهد.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با اشاره به تعامل خوب و منطقی پارلمان شهری، شهرداری و دولت مرکزی در شیراز، اظهار داشت: شوای شهر، شهرداری و دولت در فارس و شیراز توانسته با یک تعامل خوب و منطقی در راستای حل مسائل و مشکلات مردم و ارائه خدمات به آنها اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به توفیقات حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شهر شیراز، بیان کرد: رویکرد اصلی ما در شهر شیراز جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

اسدی ابراز داشت: یکی از راه‌های ایجاد سرعت در توسعه اقتصادی و آبادانی و ایجاد اشتغال، جلب سرمایه و سرمایه گذاری خارجی است که این دیدار ها می تواند به تسریع در این روند کمک کند.

وی همچنین تصریح کرد: جلب سرمایه گذاری خارجی می تواند موجب تبادل تجربیات اقتصادی و انتقال دانش نوین و تکنولوژی و فناوری جدید باشد.

اسدی یادآور شد: شهرداری شیراز، عضو مجموعه شهرداری های آسیایی و جزء متروپلیس است و خواهر خواندگی‌هایی نیز با شهرهای وایمار آلمان، تاجیکستان، دوشنبه، کوالالامپور و… دارد.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز در پاسخ به سوال کاردار غیر مقیم بریتانیا در ایران، مبنی بر نحوه کمک دولت در تامین درآمد و هزینه شهرداری، گفت: شهرداری های ایران از جمله شهرداری شیراز خودکفا هستند و عموما درآمدهایشان مستقل از دولت است؛ اگر چه دولت در تکمیل پروژه‌های بزرگ همچون مترو سرمایه گذاری ۵۰ درصدی انجام می‌دهد و به شهرداری های کلانشهرها کمک می کند.

وی ادامه داد: دولت در ایران بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت و کنترل دارد و خدمات شهرداری نیز در یک بخش زیرنظر شوراهای اسلامی شهر با تصویب مصوبات مختلف و از سویی زیر نظر وزارت کشور با تأیید این مصوبات محقق می شود.

اسدی در پاسخ به پرسش کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران، مبنی بر نحوه نظارت وزرات کشور بر شهرداری‌ها با بیان اینکه شهردار در شیراز توسط شورای اسلامی شهر انتخاب می‌شود و حکم وی توسط وزارت کشور صادر می‌شود، اذعان داشت: مصوبات شورای شهر نیز با تائید وزارت کشور عملیاتی و اجرایی می شود.

ایجی شرما، مدیر فعلی دپارتمان ایران در وزارت امور خارجه بریتانیا و کاردار غیرمقیم(ترددی) بریتانیا در ایران همچنین در خصوص مطالبات مردم از شوراهای شهر سئوال کرد که مهندس اسدی پاسخ داد: مردم آگاهانه در انتخابات پارلمان شهری شرکت می کنند و به طور شفاف مطالبات خود را از نمایندگان خواستار هستند و این نمایندگان نیز با حضور در شورای شهر به خواسته های مردم تا حد امکان پاسخ می دهند و در راستای حل مشکلات و مطالبات آنها تلاش می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز