خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز:

تندروها می‌خواهند همه چیز را مصادره کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۵۶

حرف من را قبول نکنید٬ ولی حرف رادیو و تلویزیون را هم قبول نکنید٬ شما دانشجویان با سواد و تحصیلکرده هستید پس تفکر کنید.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: تندروها می‌خواهند همه چیز را مصادره کنند و ادامه این موضوع٬ ظلم به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، صادق زیباکلام، که شامگاه دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز سخن می‌گفت٬ افزود: یکی از ظلم و جفاهای این ۳۶ سال این است که نسل جدید و نسل بعد از انقلاب نمی‌داند خیلی از دلایل انقلاب را نمی‌داند.

وی به برنامه و سخنرانی‌ها و فیلم‌هایی که هر ساله در دهه فجر از تلویزیون پخش می‌شود اشاره کرد و افزود: معتقدم هر قدر از ۲۲ بهمن ۵۷ فاصله می‌گیریم٬ شناخت نسل‌های بعدی نسبت به انقلاب در حال کم رنگ‌تر شدن است.

زیباکلام اضافه کرد: علت این موضوع٬ نوع پردازشی است که از انقلاب صورت گرفته چراکه این پردازش آنقدر سیاست‌زده و ایدئولوژیک و خطی و جناحی است که باعثشده گوهر و جوهر اصیل انقلاب هر سال کم رنگ‌تر شود.

وی با طرح این سوال که اگر صنایع پیش از انقلاب برای این بوده که جلو ترقی کشور را بگیرد٬ پس بعد از انقلاب باید آنها را از بین می‌بردیم٬ گفت: نه تنها ما صنایع پیش از انقلاب را نابود نکردیم بلکه آنها را توسعه نیز دادیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که عده‌ای می‌گویند در زمان شاه اصلاحات ارضی صورت گرفته٬ افزود: مگر کشور ایران آن زمان چقدر گندم تولید می‌کرده که برای آمریکا و غرب اهمیت داشته باشد و باعثرکود اقتصادی آنان شود؟

زیباکلام خاطرنشان کرد: زمان جنگ در سال ۵۹ می‌بینیم که نسل اول فرماندهان سپاه، دانشجویان ایرانی و فارغ‌التحصیل بودند. مگر دانشگاه‌ها اسلام‌زدایی نشده بود؟

این استاد دانشگاه خطاب به دانشجویان حاضر در سالن یادآور شد: حرف من را قبول نکنید ولی حرف رادیو و تلویزیون را هم قبول نکنید٬ شما با سواد و تحصیل کرده هستید پس تفکر کنید.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از خواسته‌های راهپیمایی در تاسوعای سال ۵۷ آزادی زندانیان سیاسی بود چراکه با توجه به اینکه ما در سال ۵۷،۱۰۰ هزار دانشجو داشتیم و رکورد دار زندانی سیاسی در دنیا بودیم.

وی گفت: کشور ما در سال منتهی به انقلاب٬ ۵هزار زندانی سیاسی داشت در حالیکه کمتر کشوری را می‌توان در دنیا پیدا کرد که این تعداد زندانی سیاسی داشته باشد.

زیباکلام افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران٬ ایجاد نظامی بود که در آن آزادی مطبوعات، آزادی تشکل‌ها و اجتماعات و انتخابات آزاد باشد٬ به همین دلیل باید به این مسئله توجه کرد که انقلاب٬ فقط خاطره نیست بلکه برای این است که در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: با بندبند وجودم انقلاب اسلامی را دوست دارم اما تندروها همه چیز را مصادره کرده‌اند و می‌خواهند بگویند انقلاب مال ما بوده٬ جنگ مال ما بوده٬ شهدا هم مال ما بوده! این ظلمی است که از سوی این درصد اندک به انقلاب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز