خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز:

بافت تاریخی فرهنگی شیراز؛ پتانسیل اصلی توسعه صنعت گردشگری شهر

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۶۲

فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد که می‌توانیم با ارایه بسته‌های حمایتی و تشویقی سرمایه گذاران را به بافت بیاوریم تا ضمن ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال، بافت را به یک منطقه گردشگری تمام عیار تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز، علی رغم داشتن مشکلات فراوان، یکی از داشته‌ها و پتانسیل‌های اصلی شهر شیراز، برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، بهرام پارسایی که ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه تاریخی فرهنگی شیراز سخن می‌گفت، افزود: فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد که می توانیم با ارایه بسته‌های حمایتی و تشویقی، سرمایه گذاران را به بافت بیاوریم تا ضمن ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال، بافت را به یک منطقه گردشگری تمام عیار تبدیل کنیم.

پارسائی با بیان این که لایحه بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران در بافت تاریخی فرهنگی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز رسیده است، افزود: برای سرمایه گذاران در این بافت، معافیت‌های عوارضی و معافیت تأمین پارکینگ به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، اما باید اقداماتی دیگری مانند احیا و بازسازی مسیرهای گردشگری به صورت سنتی در بافت انجام شود تا شاهد حضور بیشتر گردشگران در این بافت باشیم.

پارسایی در ادامه این بازدید که شهردار منطقه تاریخی فرهنگی و نماینده میراثفرهنگی فارس نیز حضور داشتند، افزود: تمام مدیران و مسؤولین شهری از رفع مشکلات و معضلات اجتماعی این بافت تعریف می کنند و همگی بر تقویت و توسعه صنعت گردشگری تأکید دارند، اما در عمل که وارد می‌شویم برخی از مدیران به باور خود پایبند نیستند که تقاضا دارم تمام مسؤولین به این باور برسند که صنعت گردشگری می تواند تمام مشکلات و معضلات اجتماعی شهر شیراز را حل کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز برلزوم جابه‌جائی مراکز Dic موجود در بافت تأیید کرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات بافت تاریخی فرهنگی وجود مراکز Dic است که این مراکز خود باعثبروز مشکلات و گرفتاری های بزرگ شده است.

پارسایی با بیان این که Dic ها تحت پوشش بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کند، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه ای که در شورای شهر برگزار شد قول جابجائی این مراکز را دادند که در این راستا با مشکل کمبود مکان برای جابجایی آنان روبرو شده اند.

وی با بیان این که مراکز Dic معتادان و قاچاقچیان را به بافت آورده است، گفت: یکی از مراکز Dic در کنار مسجد تاریخی فرهنگی و مذهبی نصیرالملک ایجاد گردیده که این موضوع موجب شده تا گردشگران در حاشیه بازدید از این مسجد شاهد صحنه های ناشایست باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز