خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس:

اخلاق را در مهندسی پرورش دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۱۵

انقلاب مهندسی نوین ایجاد شده در سایه شاخه‌هایی همچون نانوفناوری، زیست فناوری، و فناوری اطلاعات فرصتی تاریخی برای مهندسان است که جامعه مهندسی ما نباید از این قافله عقب باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، ضمن تبریک این روز به جامعه مهندسی گفت: استان فارس در حوزه مهندسی و خدمات این بخش همواره پیشرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، هوشنگ عشایری افزود: مهندسان ایرانی با تاریخ مهندسی ۵ هزار ساله از دوره های گذشته تا کنون در دنیا سر آمد و زبانزد بوده اند و اکنون مهندسی بایستی سازنده دنیای پایدار و فرمانده معتمد دنیای مدرن باشند و با نهادینه شدن این تفکر در بین مهندسین در کشور عزیزمان بطور شایسته، مشارکتی و اخلاق مدارانه خدمت کنیم تا بتوانیم کیفیت عمومی زندگی را برای مردم سرز مین مان بهبود بخشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: انقلاب مهندسی نوین ایجاد شده در سایه شاخه هایی همچون نانوفناوری، زیست فناوری، و فناوری اطلاعات فرصتی تاریخی برای مهندسان است که جامعه مهندسی ما نباید از این قافله عقب باشد.

هوشنگ عشایری ادامه داد: امروزه مهندسان ما باید همزمان با استفاده از تکنولوژی های روز و نوین دنیا از اصول فلسفی و اخلاقی نیز بهره بجویند تا بتوانند تحولی نوین را پایه گذاری کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان ساخت: خواجه نصیرالدین طوسی با دفاع از روش فلسفی ای که در پیش گرفت فلسفه ای را احیا کرد که توانست بوسیله ی انتشار بیش از یکصد رساله ی علمی – فلسفی نقشی ماندگار در تثبیت و ارتقای سطح علمی ایران ایفا کند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل است که انتخاب روز مهندسی همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم ملّی مان از فاخرترین و به جاترین انتخاب هاست.

عشایری ادامه داد: پیشرفت سریع و غیر قابل مقایسه ی علم و مهندسی در طول قرن گذشته سبک زندگی بشر را دگرگون کرده است.

عشایری هم چنین گفت: مهندسان از چنان ارزش والایی برخوردارند که می توان این شعار را برای آنان تعریف کرد که " مهندسان عمران سازنده دنیای پایدار و فرمانده معتمد دنیای مدرن هستند. "

عشایری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحثی همچون جامعه شناسی مهندسی، اقتصاد مهندسی، زیبایی شناسی، اخلاق مهندسی و… اشاره کرد و گفت: پیشرفت سریع تکنولوژی و طرح مباحثی این چنینی باعثشده که حوزه ی فلسفه ی مهندسی روز به روز فراتر و گسترده تر از فلسفه ی علم شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ضمن پر اهمیت خواندن اخلاق در حوزه علوم مهندسی تاکید کرد: معتقدیم اگر می‌خواهیم به‌ عنوان یک کشور با سابقه در حوزه مهندسی سر آمد باشیم و حتی‌ ادامه ‌حیات ‌بدهیم، ‌راهی‌جز ‌آموزش و پرورش اخلاق در جامعه مهندسی نداریم.

مهندس عشایری یاد آور ساخت: ما باید اصول اخلاقیِ مهندسی را در دانشکده‌های مهندسی آموزش و مهم تر از آن اینکه این اصول را در دانشجویان مهندسی و حتی فارغ التحصیلان مشغول حرفه مهندسی پرورش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز