خبرگزاری کار ایران

معاون مسکن وزیر راه و شهر سازی:

مردم برای رفع مشکلات ساختمانی به شرکت‌های معتبر رجوع کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۶۵

کاهش استهلاک ساختمان، افزایش ایمنی، افزایش عمر مفید، افزایش بهره‌وری ساختمان، تعریف سیستم صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی، جلوگیری از افرایش ضایعات، پیشگیری از تعمیرات و پیش‌بینی مواردی احتمالی که ممکن است وقوع آن‌ها منجر به تخریب و استهلاک ساختمان شود از جمله مزیت‌های نگهداری ساختمان هستند.

معاون مسکن وزیر راه و شهر سازی گفت: مردم برای رفع مشکلات ساختمانی به شرکت‌های معتبر رجوع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حامد مظاهریان پیش از ظهر امروز در آئین گشایش ششمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: در ایران اسلامی قوانین مهندسی ساختمان از سال ۱۳۶۶ آغازی دوباره داشته است و با تجدید نظر در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۱۳۷۴ که دو دهه از آن گذشته پیشرفت‌های بسیاری در این حوزه حاصل شد و در حال حاضر باید ثمرات آن مورد بازبینی و در صورت لزوم مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این قوانین باید حداقلی از ایمنی و رفاه اقتصادی جامعه لحاظ شود، خاطرنشان کرد: کمترین انتظارات و باید‌ها و نباید‌ها در قانون کنونی لحاظ شده و وزارتخانه در اجرای وظایف قانونی خود وظیفه ترویج این مقررات را دارد.

مظاهریان با بیان اینکه معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تمام استان‌های ایران اسلامی را درگیر تدوین و پیگیری قوانین مربوط به ساخت‌وساز در کشور کند تصریح کرد: بدین منظور دبیرخانه‌ دائمی مسائل فنی ساختمان در استان خراسان، دبیرخانه دائمی مقررات ملی ساختمان در استان فارس، دبیرخانه انرژی ساختمان در استان اصفهان شکل گرفته و استان‌های یزد و سمنان کاندیدای تشکیل دبیرخانه دائمی مصالح ساختمان هستند.

وی راه‌اندازی این دبیرخانه‌های دائمی در استان‌های مختلف کشور را درگیر شدن کل کشور در حوزه مباحثمختلف ساختمان دانست و عنوان کرد: متولی راه‌اندازی و شکل‌گیری این دبیرخانه‌ها دفتر ملی مقررات ساختمان بوده است.

مظاهریان گفت: متأسفانه برای نگهداری آن اقدامات لازم و شایسته انجام نمی‌شود و در بسیاری موارد پیش از به پایان رسیدن عمر مفید ساختمان آن واحد مستهلک می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری این همایش در مسیر رسیدن به ایده‌آل‌های ساخت‌وساز قرار گیریم و زمینه خودآگاهی برای مردم فراهم شود، تصریح کرد: باید مردم بدانند برای بررسی و برطرف کردن مشکلات ساختمان خود به شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه مراجعه کنند.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شهر شیراز هنوز از پایه‌های صدور خدمات مهندسی کشور است و در دنیا بسیاری از موارد مربوط به کشور با نام شیراز عجین است.

مظاهریان با برشمردن برخی مزیت‌هایی که باید در نگهداری ساختمان مورد توجه قرار گیرد، گفت: کاهش استهلاک ساختمان، افزایش ایمنی، افزایش عمر مفید، افزایش بهره‌وری ساختمان، تعریف سیستم صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی، جلوگیری از افرایش ضایعات، پیشگیری از تعمیرات و پیش‌بینی مواردی احتمالی که ممکن است وقوع آن‌ها منجر به تخریب و استهلاک ساختمان شود را از جمله این مزیت‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز