خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی فارس

مطالبات تشکلات صنفی کارگری وکارفرمایی موجب تقویت اقتصاد می‌شود

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی فارس گفت: مطالبات تشکلات صنفی کارگری وکارفرمایی موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سهراب مختاری که پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانجات فراسان ، فراپاکس و فراراب سخن می‌گفت افزود:جامعه کار وتولید همه باید در تلاش باشند تا یک کیفیت کاری بهتری برای جامعه رقم بزنند.

وی افزود: در مسیر کار نگاهی است که در عین حال که توسعه صورت می‌گیرد باید به کرامت انسانی هم توجه کامل وجود داشته باشد.

مختاری  با تاکید بر اینکه باید مشکلات واحدهای صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شود، افزود: حمایت از کارفرمایان و کارگران در یک راستا قرار دارد.در صورتی که مشکلی برای  واحدهای صنعتی و کارفرما بوجود آید آسیب های فراوانی برای کارگران و خانواده هایشان و نیز تبعاتی منفی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای رشد و شکوفایی فرهنگ کار وتلاش باید به یک عزم ملی رسید وبرای رسیدن به عزم ملی نیاز به وحدت، انسجام و همدلی بین عموم مردم به طور عام و مسئولان دستگاه های اجرایی به طور خاص دارد و هر کس در حوزه فعالیت خود باید در این راستا گام بردارد تا شاهد جامعه ای بانشاط و پیشرو باشیم.

مختاری  با بیان اینکه ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد کشور و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی از عناوین مورد تاکید در دولت تدبیر و امید است افزود: تشکل های کارگری وکارفرمایی با تجمیع خواسته ها و دغدغه های کارفرمایان وکارگران  نقشی مهم در تسهیل امور و تنظم بازار کار و تولید بر عهده دارند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس افزود: مطالبات تشکلات صنفی کارگری وکارفرمایی سبب ایجاد کارآیی بیشترو استفاده هر چه بهتر و موثرتر از ظرفیت های موجود و در نتیجه تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می شود و در این زمینه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با توجه به تاکیدات استاندار فارس ، در تلاش برای افزایش بهره وری در سطح کارگاه ها با کمک کارگران وکارفرمایان می باشد.

وی با بیان اینکه در سایه توسعه کارآفرینی، مشارکت حداکثری آحاد جامعه، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای آموزش و مهارت، افزایش تولیدات داخلی و مدیریت مصرف میسر می شود، خاطرنشان کرد:  باید مردم وارد این عرصه شوند که کارفرمایان به لحاظ اینکه طیف وسیعی از جامعه با آنها در تماس هستند ، می بایست با تکنیک های روز مدیریتی آشنایی کامل پیدا نموده و با همکاری گرفتن از کارگران بتوانند آینده بهتری را برای خود و خانواده های کارگران فراهم آورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: توسعه ارتباطات میان تشکل های کارگری و کارفرمایی از یک سو و شکل گیری گفت و گو میان دولت و تشکل ها، لازمه حرکت در مسیر توسعه اقتصاد است.

مختاری خاطر نشان ساخت: تقویت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کارخانه ها و شناسایی نقاط مخاطره آمیز باید در دستور کار کارفرمایان و سرپرستان کارگا هها و کارگران قرار گیرد. وباید به سمتی برویم که حفظ سرمایه انسانی و سرمایه کارفرمایان همزمان مورد توجه طرفین قرار داشته باشد. و کارفرمایان باید با تهیه و تحویل امکانات مناسب ایمنی به کارگران و کارگران نیز باید با استفاده از وسایل ایمنی و کسب آموزش های لازم شرایط کاهش حوادث ناشی از کار را به وجود آورند.

کد خبر : ۳۱۷۴۶۱