خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس خبر داد

مقابله با ورود پول کثیف به انتخابات و خرید و فروش رای

استاندار فارس گفت: همه شخصیت‌های سیاسی و سخنران‌هایی که در سطح کشور اجازه سخنرانی دارند در استان فارس نیز می‌توانند در چارچوب قانون سخنرانی کنند و فرمانداران باید به همراهی شورای تامین شهرستان‌ها نسبت به تامین امنیت جلسات سخنرانی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در نشست فرمانداران استان، اظهار داشت: با مسائلی مانند ورود پول‌های کثیف به انتخابات و خرید و فروش رای باید به صورت جدی مقابله صورت گیرد زیرا انسان‌های منتقد هزار بار بهتر از افراد کاسبکار سیاسی هستند که قصد سوء استفاده از انتخابات را دارند.

وی با بیان اینکه فرمانداران بالا‌ترین مقام مسئول در سطح شهرستان‌ها و مسئول برگزاری انتخابات در چارچوب قانون به شمار می‌روند، ادامه داد: اجرای درست انتخابات به معنای دفاع از حقوق مردم است و مهم‌ترین دفاع از حقوق مردم، برگزاری سالم انتخابات است که شامل سلامت در همه مراحل انتخابات می‌شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بهترین نوع مدیریت، مدیریت با آرامش و بر اساس رعایت قانون است، افزود: همه افراد و گروه‌ها باید بتوانند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و با تبلیغات قانونی، شور انتخاباتی را بالا ببرند.

مهندس افشانی با اشاره به اینکه هیأت‌های اجرایی باید دارای صلاحیت و همچنین توان بالا برای اجرای ماموریت‌های خود باشند، گفت: باید افراد سالم و توانمندی در هیأت‌های اجرایی عضویت یابند تا مسیر انتخاب نمایندگان مناسب هموار شود.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع)، مردم را دارای صلاحیت برای شناسایی حق می‌دانستند و برای مردم قدرت انتخاب قائل بودند، اظهار داشت: باید افراد سالم و توانمند در انتخابات به وسیله مردم انتخاب شوند تا بتوانند در استان فارس موثر بوده و از حقوق مردم به خوبی دفاع کنند.

وی اجرای انتخابات الکترونیکی را مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم ارتباطی دانست و با تاکید بر اهمیت این موضوع، خواستار پیگیری جدی این موضوع توسط ستاد انتخابات استان فارس شد.

استاندار فارس از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست با ایجاد تعامل و گفتگو، مسائل امنیتی و رقابت‌های قومی و منطقه‌ای را از شرایط حیثیتی خارج کنند تا امکان مدیریت مطلوب حوادث امکان پذیر باشد.

کد خبر : ۳۱۷۹۳۹