خبرگزاری کار ایران

تودیع و معارفه بخشداران مرکزی، علامرودشت و اشکنان برگزار شد

صبح روز شنبه (7 آذرماه) تودیع و معارفه بخشداران مرکزی، علامرودشت و اشکنان در سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، در این نشست با تقدیر از خدمات کردی سرپرست بخشداری اشکنان، هاشمی بخشدار علامرودشت و رستگار بخشدار مرکزی، طی احکامی جداگانه از سوی استاندار فارس؛ خلیل شادی از شهر لامرد و رئیس ثبت احوال شهرستان لامرد به عنوان بخشدار مرکزی، صفدر منشی از شهرستان داراب و کارمند فرمانداری داراب به عنوان بخشدار اشکنان و ایوب غفاری از شهرستان فسا، کارمند فرمانداری ویژه لارستان به عنوان بخشدار علامرودشت معارفه شدند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس ضمن تبریک هفته بسیج و با معرفی سوابق بخشداران جدید گفت: مسئولیت اساسی انتخابات برعهده بخشداران و فرمانداران گذاشته شده است.

سیدیحیی هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه مردم در کشور ما به خوبی با انتخابات آشنایی دارند و هم وزارت کشور تجربیات خوبی دارد، افزود: نخستین انتخاباتی است که دولت تدبیر و امید برگزار می‌کند و اعتقاد بر این دارد که انتخابات باید قانومند برگزار شود.

هاشمی با تاکید براینکه بخشداران و فرمانداران باید بر قانون انتخابات مسلط باشند، اضافه کرد: اهمیت این انتخابات برای نظام و مردم است و ما معتقدیم کسانی که می‌خواهند انتخابات را برگزار کنند باید به قانون انتخابات مسلط باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس ادامه داد: قانونمند برگزار کردن انتخابات و اجرای دقیق قانون در دو انتخابات پیش رو مورد تاکید مقام‌های کشور و در راس آن مقام معظم رهبری است و نمی‌توانیم بپذیریم که انتخاباتی برگزار شود که با رعایت قانون نباشد.

وی تصریح کرد: نظارت بر اجرای قانون انتخابات برعهده شورای نگهبان است و این شورا هیاتی را در مرکز تعیین می‌کند که 5 نفر هستند و این هیات از سوی شورا مسئولیت نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد و آن هیات  3 نفر در هر شهر و بخش را منصوب می‌کنند.

هاشمی اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران نیز معتمدان را معرفی می‌کنند و 8 نفر به عنوان هیات اجرایی انتخاب می شوند و شرح وظایف هرکدام اعم از هیات‌های نظارت و اجرا در قانون مشخص شده است.

وی تاکید کرد: هیات‌های نظارت و اجرا باید  از 100 درصد وظایف خود برای برگزاری انتخابات سالم استفاده کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس اضافه کرد: مردم باید تشخیص دهند که انتخابات سالمی است و هم انتخاب شوند و انتخاب کنند و بپذیرند و باور کنند مجریان و ناظران، امین آنان هستند.

وی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی را شرط موفقیت فرمانداران و بخشداران دانست و از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست تا بخشداران جدید همکاری کنند.

هاشمی گفت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی حق ندارند از موقعیت شغلی خود به نفع یا ضرر کاندیدی استفاده کنند و اصلا برای ما مهم نیست که نتیجه به نفع چه کسی خواهد بود و اجازه تخلف به هیچ کس را نخواهیم داد.

این مسئول با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری که رای مردم حق الناس است، افزود: اگر به حق‌الناس اعتقاد داریم نباید سلیقه شخصی خود را لحاظ کنیم.

وی گفت: تمام تلاش برای این است که فرمانداران امانت‌داری خود را در این انتخابات ثابت کنند.

هاشمی بر امنیت زمان تبلیغات و هنگام برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: ما باید امکانات را فراهم کنیم تا افراد واجد شرایط بتوانند رای خود را در تمامی نقاط به صندوق رای بریزند.

کد خبر : ۳۲۶۶۷۲