خبرگزاری کار ایران

پذیرفته‌شدن طرح جوان لامردی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

طرح جوان لامردی با موضوع «ارزیابی محیط زیستی و اقتصادی تولید بیودیزل و بررسی پتانسیل صنعتی شدن در کشور» به عنوان طرح برتر از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، امید کوه‌شکن با بیان توضیحاتی درباره این طرح افزود: موضوع طرح بنده ارزیابی محیط زیستی و اقتصادی تولید بیودیزل و بررسی پتانسیل صنعتی شدن در کشور بود. برای اولین بار در ایران تحلیل دقیق و مهندسی روی استفاده از یک نوع انرژی نو و تجدیدپذیر انجام خواهد شد که ظرفیت‌های موجود و پتانسل اجرایی شدن آن محاسبه می‌شود.

گروهی که روی این موضوع کار می‌کنند متشکل از دکتر علیرضا پرداختی فارغ تحصیل دانشگاه کالیفرنیا جنوبی امریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر محمد علی زاهد فارغ تحصیل دانشگاه ابورن امریکا و متخصص در تحلیل مسائل انرژی و زیست محیطی و امید کوه‌شکن کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی- انرژی و محیط زیست دانشگاه تهران هستند.

این طرح تحت نظر دانشگاه تهران با حمایت وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان محیط زیست انجام می‌شود و زمان پیش بینی شده برای اجرایی کردن طرح یک سال تخمین زده شده است.

بر اساس طرح اعلام شده از طرف پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان «حمایت از پایان نامه‌های فناورانه و بازار پسند»، تعداد زیادی از دانشجویان ارشد و دکترای دانشگاه تهران اقدام به ثبت نام در سایت پارک علم و فناوری کردند. پس از پیش داوری صد طرح برتر از طرف پارک معرفی شد و طرح‌های پذیرفته شده برای ارائه به اساتید متخصص گروه و سایر دانشجویان اعلام شدند. دانشجویان در دو نوبت از طرح‌ها و ایده‌های خود در کمیته‌های فنی و تخصصی و در حضور سایر دانشجویان دفاع کردند و اساتید گروه نیز سوالاتی را در زمینه موضوع مورد نظر مطرح کردند تا بهترین طرح‌ها مشخص شوند.

لازم به ذکر است امید کوه‌شکن متولد شهرستان لامرد از نخبگان جوان دارای کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی (گرایش مهندسی سیستم‌های انرژی-انرژی و محیط زیست) در دانشگاه تهران است.

کد خبر : ۳۲۷۲۱۱