خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس خبر داد

دستیگری باند سارقان مسلح طلافروشی پاسارگاد

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته و همچنین انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی در شهرستان "پاسارگاد" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز سردار احمد علی گودرزی که صبح امروز در یک کنفرانس خبری سخن می گفت افزود: در یک ماه گذشته سه تن و 158 کیلو و 800 گرم مواد مخدر شامل دو تن و 587 کیلوگرم تریاک، 528 کیلوگرم حشیش، 38 کیلو و 200 گرم هروئین، 600 گرم شیشه و 5 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و 500 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس درادامه  از انهدام باند سارقان مسلح طلا فروشی در شهرستان "پاسارگاد" خبر داد و گفت: در مرداد ماه سال جاری دو نفرشاکی به مراجع انتظامی شهرستان مراجعه واعلام می کنند تعداد سه نفر ناشناس مسلح با یک دستگاه موتورسیکلت جلوی آنها را گرفته و ضمن بستن دست و پای آنها با تهدید کلید مغازه طلافروشی را از آنها گرفته و حدود 2 کیلوگرم طلای موجود در ویترین مغازه را سرقت کرده اند.

گودرزی ادامه داد: پس از این اتفاق ،  یک باب مغازه طلا فروشی دیگر در این شهرستان مورد دستبرد سارقان مسلح قرار گرفته ومقدار تقریبی 4 کیلوگرم طلا به سرقت و سارقان ضمن اقدام به تیراندازی در محل سرقت با یک دستگاه خودرو پژو 405 متواری می گردند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی گسترده توسط مأموران، سه نفر سارق به همراه دو همدست آنان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و مقدار سه کیلو و 350 گرم طلای مسروقه و یک قبضه سلاح گرم مورد استفاده در سرقتها کشف شد.

رییس پلیس استان فارس،  در ادامه به دستگیری سارقان اماکن اشاره کرد و افزود: با تلاش مأموران انتظامی استان فارس دو نفر متهم در این راستا دستگیر و در تحقیقات به 60 فقره سرقت از درون باغ ها و ساختمان های در حال احداث در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند.

باند جعل اسناد

گودرزی  در ادامه از دستگیری باند جاعلان اسناد ملکی جهت ارائه به دادسرا خبر داد و گفت: مأموران دریافتند افرادی درجلوی دادسراها با تهیه اسناد ملکی جعلی اقدام به تودیع وثیقه برای متهمان کرده ودر ازای آن مبالغی وجه نقددریافت می کنند.

وی ادامه داد: مراتب به صورت  ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی سه نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

گودرزی افزود: در بازرسی از منزل این افراد تعداد زیادی فرم های مربوط به شعب مختلف دادسرا به صورت سفید مهر، پاکت های نامه با مهر دادسرا، فرم های مربوط به کارشناسی ثبت ، تعداد زیادی تمبرهای مالیاتی جعلی و اسناد مالکیت کشف شد.

کد خبر : ۳۳۳۱۳۸