خبرگزاری کار ایران

فرماندار لامرد مطرح کرد:

اظهارنظر مدیران دستگاه‌های اداری در مورد صلاحیت‌ها خلاف قانون انتخابات است

فرماندار لامرد گفت: اظهار نظر مدیران دستگاه‌های اداری در مورد صلاحیت ها خلاف قانون انتخابات است و قطعا در مراجع قانونی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، صبح امروز چهاردهمین جلسه شورای اداری شهرستان لامرد با دستور کار اعلام برنامه‌های ستاد دهه فجر و گزارش کار ستاد انتخابات حوزه انتخابیه لامرد و مُهر در سالن اجتماعات شهید جنگ آور  فرمانداری لامرد برگزار شد.

سیدمهدی احمدی‌زاده معاون فرمانداری لامرد ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و تقدیر از مدیران دستگاه‌ها در همکاری با ستاد انتخابات، افزود: تمامی دستگاه‌های اداری طبق قانون انتخابات بایستی امکانات، نیرو و هرگونه همکاری را با ستاد انتخابات داشته باشند و  از تمام مدیرانی که تاکنون همکاری کرده اند تشکر می‌کنم و ان‌شاالله در ادامه هم همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت جلسه شورای اداری به عنوان مهم ترین جلسات شهرستان و تذکر درخصوص تلفن های همراه در جلسه شورای اداری، اظهار داشت: فرماندار به عنوان رئیس مرکز حوزه انتخابیه و بخشداران به عنوان مسئولان اجرایی انتخابات در حوزه‌های فرعی هستند و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات نیز بخشداران و مدیران دستگاه‌های اداری بایستی در شهرستان حضور داشته باشند و هرگونه مرخصی را با فرمانداری هماهنگ کنند.

در ادامه عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد با تقدیر و تشکر از ستاد بزرگداشت دهه فجر و با تأکید بر همکاری مجموعه شهرستان با این ستاد، افزود: فضای شهر باید نسبت به گذشته متفاوت باشد و این تنها برعهده شهرداری نیست و باید همه کمک کنند تا شور و شادی در این ایام بر چهره شهر دیده شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر لامرد ادامه داد: در این فضایی که ما به آرامی سخن می گوییم و زندگی می‌کنیم به برکت خون شهداست و باید هر لحظه زندگی خود را با یاد شهدا سپری کنیم.

منصوری با بیان گزارشی از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه لامرد و مُهر بیان داشت: ثبت نام ها در یک فضای آرام کلید خورد و در یک فضای بسیار خوب انجام شد و همچنین هیات‌های اجرایی بدون حاشیه و در کمال آرامش در حوزه های اصلی و فرعی تشکیل شد و پس از آن صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در زمانیکه صلاحیت‌ها به طور قانونی اعلام نشده است نیز شاهد بودیم بعضاً خبرهایی در فضای مجازی و رسانه ای منتشر شد که این خلاف قانون انتخابات و تخلف انتخاباتی بود و همچنین گمانه‌زنی به عنوان نشر اکاذیب محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه لامرد و مُهر اضافه کرد: اینکه در جلسات هیات اجرایی و نظارت چه می‌گذرد و گمانه زنی‌ها و هیچ مطلبی صحت ندارد.

منصوری با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت‌ها به صورت محرمانه به  نامزدهای انتخاباتی اعلام می شود و خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان لامرد گفت: مسئولیت نمایندگان دولت متفاوت از مردم است و ما نباید حتی در این مورد سئوال داشته باشیم و اظهارنظر مدیران دستگاه‌های اداری در مورد صلاحیت ها خلاف قانون انتخابات است و قطعا در مراجع قانونی بررسی می شود.

وی افزود: ممکن است برخی پرونده‌ها امروز توسط مراجع قضایی بررسی شود و بعضی‌ها به زمان دیگری موکول شود ولی این به معنای این نیست که کسی متوجه نیست.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در لامرد متذکر شد: شرکت در جلسات نامزدها در ساعت های اداری و غیر اداری و همچنین استفاده  دستگاه های اداری در له یا علیه کاندیدی غیرقانونی است.

وی ادامه داد: امسال همه ی امور به طور جدی رصد می شود و عکس های فضای مجازی در اختیار در دستگاه های قانونی قرار می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه لامرد و مُهر با بیان اینکه هرگونه اظهارنظر در مورد نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها تا 16بهمن صحت ندارد و از نشر آن پرهیز شود، افزود: وظیفه مدیران دستگاه های اداری ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات است.

عبدالرضا منصوری با بیان اینکه سیل در لامرد پیام مهمی داشت، گفت: دستگاهی که متولی حریم رودخانه هاست به طور جدی پیگیری کند تا این حریم رعایت شود و رودخانه ای که در گذشته جاری بوده و یا تصرف شده به صورت قانونی با تصرف‌کنندگان برخورد شود.

وی در خاتمه سخنان خود افزود: دستگاه های اداری درخصوص افتتاح یا کلنگ زنی پروژه ها در دهه فجر بایستی قبل از هماهنگی با استان نیز با فرمانداری هماهنگی های لازم را انجام دهند.

کد خبر : ۳۴۲۸۷۰