خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان لامرد:

بازرسان شعب اخذ رای انتخاب شده‌اند/ به دقت فضای انتخابات را رصد می‌کنیم

رئیس هیات بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد گفت: تاکنون برای تمام شعب اخذ رای یک نفر بازرس و هر 20 شعبه یک سربازرس انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرمانداری لامرد، سید مهدی احمدی زاده که به عنوان رئیس هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد انتخاب شده است؛ در گفت و گویی به گزارش فعالیت هیات بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد پرداخته است.

وی با بیان مطالبی در سه بخش جایگاه هیأت بازرسی، وظایف این هیأت و توصیه به مجریان انتخابات و نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: بر اساس ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری هیأت های بازرسی در سراسر کشور بر روند مراحل مختلف انتخابات نظارت خواهند داشت. 

معاون فرمانداری لامرد افزود: زمان شروع فعالیت این هیأت ها همزمان با ثبت نام نامزدهای انتخاباتی است که به دقت فضای انتخاباتی را رصد خواهند کرد. 

احمدی زاده با تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه، خاطر نشان کرد: قطعاً حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در هفتم اسفند ماه جاری می‌تواند اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد که این مهم خواسته همه مردم و مسئولان نظام است و باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در لامرد درباره انتخاب اعضای هیات بازرسی شهرستان اظهار کرد: تسلط بر قوانین و مقررات و همچنین روند اجرای امور یکی از ویژگی‌های اعضای هیأت بازرسی انتخابات است، چرا که این افراد باید بتوانند نسبت به پیشگیری، جلوگیری از وقوع تخلف و آسیب اقدام کنند و این اطمینان را در دل‌های مردم به وجود بیاورند که روند برگزاری انتخابات به خوبی پیگیری می شود.

وی ادامه داد:  هیأت بازرسی انتخابات با دوری از هرگونه شائبه احتمالی تاکنون برای تمامی شعب اخذ رأی بازرسان آگاه به مسائل و آموزش پذیر و با  رعایت اصول بی طرفی انتخابات نموده است.

احمدی زاده با اشاره به وظایف هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد، اظهار داشت: بازرسی از روند برگزاری انتخابات، ارزیابی عملکرد مجریان انتخابات، ارائه گزارش روزانه و نیز بررسی تبلیغات پیش از موعد و روش‌های تبلیغاتی و سوء استفاده از اموال دولتی از جمله وظایف این هیأت می باشد و تلاش می کنیم به منظور اطلاع و آگاهی مردم عزیز از جریان امور از ظرفیت و توان حداکثری رسانه ها استفاده کنیم.

معاون فرمانداری لامرد گفت: در دوره فعلی انتخابات، هیأت بازرسی انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی در پیشگیری از وقوع تخلفات نقش مهمی خواهد داشت و در صیانت از آرای مردم تلاش می‌کنیم تا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم محقق شود.

وی تصریح کرد: برای  تمام شعب اخذ رای یک نفر بازرس و هر 20 شعبه یک سربازرس تاکنون انتخاب شده اند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد با تشریح فعالیت‌های این هیأت تصریح کرد: برای سهولت در اجرای کار و نظارت دقیق و برطرف کردن نواقصات، سامانه ای برای امر بازرسی طراحی شده تا اطلاعات تمام شعب و مراکز اخذ رأی را به راحتی رصد کنیم و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن موضوع را حل و قطعاً با متخلفین توسط مراجع ذیصلاح برخورد خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که وظیفه ای خطیر و مهم بر دوش این هیأت در امر بازرسی قرار گرفته است، ما نیز با اهتمام ویژه، این اطمینان خاطر را از حسن اجرای انتخابات به مردم خواهیم داد تا ان شاء الله با حضور حداکثری خود برگ زرین دیگری در تاریخ این انقلاب به ثبت رسانند. 

احمدی زاده ادامه داد: رعایت اصول و عمل به قانون وبی‌طرفی در انتخابات  قطعاً سرلوحه امور و مجموعه بازرسی در شهرستان لامرد خواهد بود.

وی با تأکید بر برگزاری انتخاباتی قانونمند، اضافه کرد: این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که تمام مسئولین و دست اندرکاران انتخابات به درستی وظایف خود را انجام خواهند داد و از سوی دیگر نیز نهایت تلاش خود را انجام می دهند تا از آراء و نظرات مردم صیانت کرده و انتخاباتی باشکوه و سالم برگزار نماییم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات در لامرد متذکر شد: بازرسانی که از آنها  به منظور همکاری با این هیأت دعوت بعمل آمده از این پس حق هیچگونه تبلیغی له یا علیه کسی ندارند.

 معاون فرماندار شهرستان لامرد با اشاره به معیار شناسی سلامت انتخابات، خاطر نشان کرد: در یک جریان سیاسی اجتماعی مانند انتخابات نقش اساسی در معیار شناسی مقوله سلامت، عملکرد درست نامزدهای انتخاباتی، مجریان انتخابات و مردم است که اگر مبتنی بر عقلانیت و به دور از احساسات باشد عرصه انتخابات عرصه‌ای واقعی با نمادهای عینی معرفی و تبعیین می شود. 

وی گفت: عقلانیت ضامن بروز رفتارهای صحیح و مانع از تاثیر تفکرات و معاملات حزبی، قبیله ای و گروهی خواهد بود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان لامرد در پایان سخنان خود ضمن تشکر از فرماندار لامرد به منظور همکاری با هیأت بازرسی اظهار داشت: دبیرخانه ستاد بازرسی انتخابات در فرمانداری مستقر و آماده  دریافت نکته نظرات و پیشنهادات و گزارشات مردمی است.

کد خبر : ۳۴۴۸۵۷