خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس

بخش خصوصی نیاز به حمایت دولت دارد

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع اقتصاد و اهتمام برای بهبود وضعیت آن بیش از همه انتخابات های پیشین مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از شیراز،شاید به این دلیل که هم از یک سو طی سال های گذشته و استمرار رکود بر اقتصاد کشور نقش اقتصاد سیاسی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت و هم از سوی دیگر به زعم بسیاری مجلس نهم، مجلسی بود که تلاش می کرد نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند، تلاشی که بعضا پشت آن اهداف سیاسی هم پررنگ بود.

قدرت اله جوکار با اشاره به حضور پررنگ مردم در انتخابات هفتم اسفندماه در گفتگو با خبرنگار ایلنا  اظهار داشت: همه ایرانی هستیم، چه رای دهندگان و چه انتخاب شوندگان و اصل مهم و اساسی خدمت به مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باور اینکه فردی خاص همیشه نماینده مجلس باشد و افراد دیگری جای او را نگیرند اشتباه است چرا که ممکن است کسانی باشند که از نظر فکرو برنامه بهتر عمل کنند بنابراین کهنه پرستی را باید کنار گذاشت و به رای و نظر مردم اهمیت داد.

وی با بیان اینکه مردم از مشکلات اقتصادی رنج میبرند افزود: با تمام مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند اما با حضور خودشان در انتخابات اخیر نشان دادند که این نظام را قبول و ثابت کردن که آزادی و دموکراسی در کشور وجود دارد.

به اعتقاد وی این انتخابات نشان داد که هر دو جناح یکدیگر را قبول دارند چرا که علیه یکدیگر اعتراض نکردند و این نشان از مترقی بودن افکار هر دو جناح  است.

جوکار با اشاره به اینکه بیکاری در کشور بیداد میکند گفت: هرچند که تا به امروز اتفاق محسوسی در اقتصاد و معیشت مردم نیفتاده است اما امید به بهبودی شرایط و اوضاع اقتصادی کشور وجود دارد که همین امیدواری باعث شد تا مردم حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند.

مسئول نظارت بر واحد اجرائیات و ساماندهی اتاق اصناف ادامه داد: نمایندگانی که انتخاب شده اند از جنس خود مردم هستند،شرایط کشور و جامعه را دیده اند و بدون شک هدفشان  بهبود شرایط اقتصادی و خدمت به مردم است و اگر غیر از این باشد بدانند که مردم نظرشان برمیگردد و در انتخابات آینده اکثریت آراء را کسب نخواهند کرد.

وی با اشاره به حضور مردم پای صندوق های رای و افتخار کشور ایران در جهان گفت: در این کشور دو دستگی وجود ندارد و بعد از رقابت های انتخاباتی همه با هم رفیق هستند.

مسئول نظارت بر واحد اجرائیات و ساماندهی اتاق اصناف با بیان اینکه  اجابت فرمان رهبری برای شرکت در انتخابات باعث مایوس شدن دشمنان از توطئه هایشان برای نظام جمهوری اسلامی شد تصریح کرد: حضور پر شور مردم باعث قوت نظام است و اتاق اصناف این پیروزی و موفقیت  و حضور پر سور مردم را به مقام معظم رهبری تبریک میگوید.

جوکار ضمن تاکید بر توجه به معیشت و اقتصاد مردم تصریح کرد: معنای رای مردم اصلاح امور، تجارت آزاد و ارتباط با جهان بود چرا که مردم احساس کرده اند همین عدم ارتباطات باعث تنگناها شده است.

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس با بیان اینکه چپ و راست همه از یک خانواده هستیم و قصدمان آباد کردن ایران است گفت:  آباد کردن یعنی کار برای مردم یعنی معیشت، تهیه مسکن و ازدواج جوانان.

ضرورت اجرای اخذ مالیات بر مصرف

وی با اشاره به فعالیت اتاق اصناف و خدمات رسانی مناسب اصناف بیان کرد: ورود دولت غیر از بحث نظارتها باعث محدود شدن خدمات به مردم میشود.

جوکارافزود: بایستی بخش خصوصی فعال شود تا مردم جنس و خدمات بهتری را دریافت کنند.

به اعتقاد وی در فرهنگ ایرانی به مشتری بهایی داده نمیشود بنابراین در جهت اصلاح این شرایط اتاق اصناف تلاش میکند تا به تمام کاسب ها و افرادی که پروانه کسب دریافت میکنند مشتری مداری و مدیریت را به شکل کلاسهای چند ساعته آموزش دهد.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز عنوان کرد: متاسفانه مالیات هایی که گرفته میشود بر مبنای درآمد افراد نیست بلکه به طور مثال  دکور مغازه مبنا قرار می گیرد در حالی که اجرای اخذ مالیات بر مصرف ضرورت دارد چرا که  امروز شاهدیم مالیاتی که دولت از کاسب میگیرد از یک کارمند نیز گرفته میشود.

وی ادامه داد:اگر مالیات بر مصرف اجرایی شود دولت به حقش میرسد.

جوکار با بیان اینکه بخش خصوصی تنها در حد یک اسم است گفت: زمانی بخش خصوصی معنا پیدا میکند که امکانات در اختیار افراد قرار بگیردو بتوانند به راحتی وام دریافت کنند.

وی به مشکلات گرفتن وام و گذشتن از صد نوع فیلتراشاره کرد و ادامه داد: اگر از این فیلترها هم بتوان رد شد سود آنها کمر هر بخش خصوصی را میشکند  در حالی که دولت باید حامی کسانی باشند که  هدفشان خدمت به جامعه است.نیاز است که دولت وام یک یا دو  درصدی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس اضافه کرد: بخش خصوصی نیاز به پشتیبانی و حمایت دولت دارد اما شاهدیم که قانونهای کهنه و فرسوده ای وجود دارند که باعث مشکلات زیادی شده است.

وی با اشاره به وجود حداقل صد هزارمغازه در سطح شهر گفت:اگر هر واحد صنفی 3  کارگر با بیمه رایگان داشته باشند بدون اینکه دولت هزینه ای کند سیصد هزار نفر شاغل میشوند.

وی بیان کرد: اگر دولت دست اصناف و کسبه  را آزاد بگذارد میتوانیم همه جوانان را شاغل کنیم اما  زمانی که نظارت دولت و قانون کار و قانون بیمه وجود داشته باشد برای هیچ کاسبی صرف نمیکند که کارگر داشته باشد.

تعاونی هایی که برای عموم آزاد باشد نیاز به پروانه کسب دارد

جوکار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شهرداریها  فقط  مغازه میسازند و هماهنگ با صنف نیستند گفت:  دو هزارو هفتصد مغازه در خلیج فارس وجود دارد که دائم در حال تغییرهستند و تا به امروز نشده که یک نفر دو سالو نیم ماندگار باشد.

وی به عکسهای فوری کارت ملی که در مکان اداره پست گرفته میشود اشاره کرد و افزود:ارتباط اداره پست با گرفتن عکس چیست؟ عکس گرفتن تخصص یک عکاس است نه اداره پست.

جوکار اضافه کرد: اکثر افرادی که برای طی کردن مراحل اخذ کارت ملی خود به اداره پست مراجعه میکنند با این مشکل مواجه میشوند و از عکس فوری و غیر حرفه ای که از آنها گرفته ناراضی هستند اما مشکل اینجاست که در عمل انجام شده قرار میگیرند و  نمیدانند به کجا و چه کسی شکایت کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز عنوان کرد: اگر فردی حرفه ای، عکس های کارت ملی را بگیرد هم اینکه عکس ها با کیفیت میشوند و مردم رضایت کامل دارند هم اینکه اگر کسی راضی نباشد میتوانند به اتحادیه رجوع کند و عکس با کیفیت بگیرد. اما فضایی که تا امروز در اداره پست برای عکسبرداری حاکم است به هیچ عنوان شرایط و فضای مناسبی عکاسی نیست.

جوکار با بیان اینکه اگر تعاونی ها برای عموم آزاد باشد باید پروانه صنفی گرفته شوداظهار داشت: اما متاسفانه میبینیم که  اداره پست فروشگاه بزرگی راه اندازی کرده از همه محصولات بدون مجوز، انگار که قانون یک بام و دو هواست.اما زمانی که  یک نفر میخواهد یک پروانه کسب بگیرد باید از صد فیلتر رد شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز ادامه داد:پادگان نظامی واقع در چهارراه بنفشه شهر شیراز فروشگاهی راه اندازی کرده از تمام شغلها، نانوایی تا میکانیکی.

 وی معتقد است ورود دولت در جایی که نباید، باعث نارضاییتی اصناف شده و این یعنی ضربه زدن به اصناف.

کد خبر : ۳۵۳۰۱۹