خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

ساماندهی تبلیغات صنفی و محیطی ضروری و اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۸۱

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز ساماندهی تبلیغات صنفی و محیطی ضروری و اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفرمختاری که پیش از ظهر امروز درجمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به مفاد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور افزود: قانون گذار در ماده 55 صراحتا به لزوم تبعیت کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی از مفاد این آئین‌نامه اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی تابلوها نیازمند اراده‌ای قوی است و با کار احساسی، اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: داشتن شهری زیبا حق هر شهروندی است که متاسفانه عدم رعایت قانون در برخی نقاط شهر شیراز، این حق را از شهروندان سلب کرده است.

مختاری نابسامانی تابلوهای تبلیغاتی و برخی صنوف را در برخی نقاط شهر موضوعی دانست که سبب آشفتگی سطح شهر شده است و درادامه افزود: اکثراین تابلوها بدون توجه به قوانین و مقررات نصب شده و گاهی علاوه بر مزاحمت‌های به وجود آمده اعم از ورود به حریم عمومی، خصوصی، معابر و عدم رعایت حقوق شهروندی موجبات ایجاد حوادث ناگوار را برای شهروندان بدنبال دارد، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم در شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه وجود آلودگی‌های بصری منجر به نارضایتی شهروندان، اختلال‌های روحی- روانی و ناهنجاری رفتاری در سطح جامعه می‌شود و یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش  کیفیت زندگی شهرنشینی است افزود: تبلیغات قانونمند و فضاهاسازی ضابطه‌مند، باعث بسامان‌‌شدن منظر شهری و به‌تبع آن آرامش ‌فکری شهروندان می‌شود.

مختاری با انتقاد از عدم توجه به  عنصر زیبا شناسی در ساخت تابلوهای تبلغیاتی و عدم توجه به گرافیک محیطی در ساخت این گونه از تابلو ها افزود: در حال حاضر گرافیک علمی است که به عنوان یکی از مهمترین عوامل تبلیغ، پیامرسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شناخته می شود.

وی با اشاره به پر اهمیت بودن تبلیغات در کشور های توسعه یافته افزود:در حالیکه در اینگونه کشورها نیاز های بصری شهروندان جزو  ارکان  مهم تشکیل دهنده زندگی اجتماعی محسوب می شود، اما متاسفانه در شهر ما کمتر به آن توجه می شود.

نماینده مردم شیراز در شورای شهر با اشاره به اینکه طرح‌های گرافیکی در تابلوهای تجاری حتی در تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی را در جذابیت های بصری ایفا می کنند، افزود: این تاثیرگذاری تا آنجاست که این عوامل می‌توانند نقش تاثیرگذاری بر زندگی شهری شهروندان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز