خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر لامرد و مهر مطرح کرد

شغل پایدار و امنیت شغلی شعار اصلی کارگران در هفته کارگر

ستاد گرامیداشت هفته کارگر ۹۵ در شهرستان لامرد تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از لامرد، صبح امروز نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته کارگر شهرستان لامرد باحضور نهادها و تشکل‌های کارگری در سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

عبدالرضا روحی؛ دبیر خانه کارگر لامرد و مهر ضمن گرامیداشت هفته کارگر (۵ الی ۱۱ اردیبهشت) افزود: ششمین سال متوالی است که ستاد بزرگداشت هفته کارگر در این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شغل پایدار و امنیت شغلی کارگران یکی از شعارهای اصلی کارگران در هفته کارگر خواهد بود که یکی از خواسته‌های به حق جامعه کارگری است.

 روحی با بیان اینکه این نشست به منظور هماهنگی برنامه‌های هفته کارگر برگزار شده است، اضافه کرد: برنامه‌ها پس از تصویب و نهایی شدن به شرکت‌ها و نهادها اعلام می‌شود و مدیران محترم شرکت‌ها، کارگر نمونه واحد خود را تا پایان وقت اداری روز سه شنبه (۳۱ فروردین ۹۵) به دبیرخانه ستاد هفته کارگر واقع در شهر لامرد ،خانه کارگر ارسال کنند.

دبیر ستاد هفته کارگر لامرد ضمن درخواست از فرمانداری لامرد به منظور موافقت با برگزاری راهپیمایی کارگران در روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت)،  گفت: برای اولین سال است که کارگران منطقه هماهنگ با سراسر کشور در این راهپیمایی که قرار است در صورت موافقت فرمانداری در شهرستان لامرد برگزار شود، شرکت خواهند کرد تا خواسته‌ها و مطالبات صنفی خود را به گوش مسوولان برسانند لذا این درخواست را به صورت مکتوب به فرمانداری لامرد ارسال خواهیم کرد.

از راهپیمایی کارگران لامرد استقبال خواهیم کرد

در ادامه عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد با تأکید براینکه توجه به مباحث کارگری باید در جامعه فراگیر شود، افزود: متأسفانه بحث جامعه کارگری کمتر به آن پرداخته می‌شود و جامعه کارگری صبور است با مشکلاتی که با آن مواجه می‌شود و این هم به دلیل آن است که کمتر صدای آنها شنیده می‌شود.

منصوری با تقدیر از برگزار کنندگان نشست هفته کارگر شهرستان لامرد، گفت: توجه ما به بخشی از مشکلات کارگران هم می‌تواند تسکینی بر درد این قشر زحمتکش باشد و گرامیداشت روز کارگر و هفته کارگر نشان از اهمیت این مقوله است و می‌طلبد واحدهای که بیشتر با کارگران سروکار دارند به مسایل معیشتی  و صنفی کارگران توجه بیشتری داشته باشند و جامعه‌ای داشته باشیم که کارگران آن به  شغل خودشان افتخار کنند.

وی در پاسخ به صحبت‌های دبیرخانه کارگر لامرد و مهر درباره درخواست مجوز راهپیمایی روز کارگر در لامرد، اظهارکرد: درخواست راهپیمایی روز کارگر با مسیر و ساعت آنرا مکتوب به فرمانداری اعلام کنید و ما هم از این اقدام استقبال خواهیم کرد  و مراسم به گونه‌ای باشد که در شأن جامعه کارگری برگزار شود و همه اقشار کارگری در آن روز حضور موثری داشته باشند و این موضوع عملیاتی خواهد بود.

وجود تشکیلات مدون خانه کارگر برای تخصصی شدن کار

همچنین سید مهدی احمدی‌زاده معاون فرمانداری لامرد فرارسیدن هفته کارگر را به کارگران تبریک گفت و بیان کرد: امروز اگر کار و تلاش نباشد و کارگر دست از تولید بکشد ، جامعه رو به نابودی است.

وی با انتقاد از اداره تعاون، کار و فاه اجتماعی لامرد به دلیل نبود ریاست یا معاون آن در این نشست، بیان کرد: تمامی تلاش‌هایی که در این شهرستان انجام می‌شود باید از توان مدیریتی خانه کارگر و تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت به جامعه کارگری استفاده شود.

احمدی‌زاده با بیان اینکه کمیته کارگری فرمانداری هرگونه حمایت از جامعه کارگری داشته است، اظهار کرد: کارگر در محیط کار باید شان و شخصیت کارگر بایستی حفظ شود و مدیر و کارگر هر دو انسان هستند و تا این نباشد یعنی امنیت در محیط کارگری فراهم نشود نیز چرخه تولید هم نمی‌چرخد.

معاون فرمانداری لامرد گفت: اگر کارگر احساس امنیت نکند و آنان را از کمترین حقوق اجتماعی محروم کنید نیز امنیتی وجود نخواهد داشت.

او ادامه داد: دولت روحانی خدمات بسیاری برای جامعه کارگری داشته است و همین جلوگیری از ادغام طرح تامین اجتماعی در بیمه و سلامت  از حمایت‌های این دولت بوده است.

احمدی‌زاده اضافه کرد: وجود تشکیلات مدون خانه کارگر برای آن است که کار ما تخصصی‌تر شود و هرچه جامعه کارگری ما منظم‌تر باشد و آن هم کارگر دارای تخصص باشد به دنبال تولید می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر لامرد و مهر ۲۱ هزار عضو را تحت پوشش دارد، افزود: دانشگاه جامع عملی کاربردی خانه کارگر لامرد که ترم دوم آن در حال برگزاری است و باید رشته‌های متناسب با صنعت منطقه در این دانشگاه ایجاد شود تا ما هم بتوانیم کمکی به اشتغال جوانان داشته باشیم.

لازم به ذکر است ۵ الی ۱۱ اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.

کد خبر : ۳۶۱۹۹۱