خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

خدمات موثر آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۱۹۶

استاندار فارس گفت: ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌آزاد اسلامی با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در سرلوحه برنامه‌های این دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمدعلی‌ افشانی  شامگاه امروز شنبه در جلسه هیات‌امنای دانشگاه‌آزاد فارس استان فارس با اشاره به خدمات ارزنده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: خدمات موثر ایشان هرگز فراموش نمی‌شود، دانشگاه‌آزاد اسلامی حاصل خدمات متفکرانه و دور اندیشانه ایشان است که خدمات بزرگی به کشور ارائه داشته است.

وی  با تقدیر از زحمات رییس دانشگاه آزاد در راستای توسعه دانشگاه در این دوره ضمن تاکید بر توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد دانشجو روبه کاهش است بنابر این دانشگاه‌های غیر دولتی به دنبال پر کردن صندلی‌های خالی خود هستند چون می‌خواهند اقتصادی بمانند بنابر این پیشنهاد می‌شود دانشگاه‌آزاد اسلامی در مراکز شهرستان‌ها و شهرهای کوچک سرمایه‌گذاری کند.

افشانی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی در حوزه سخت‌افزاری عملکرد مطلوبی دارد، افزود: پروژه های افتتاح شده در حوزه سخت افزاری بسیار مفید ارزیابی می‌شود، پیشنهاد می‌شود دانشگاه باز هم در حوزه نرم‌افزاری توجه بیشتری نشان دهد تا در آینده فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بتوانند در جایگاه علمی برتر قرار گیرند.

وی با اشاره به عنوان سال و لزوم فعال شدن دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان در سرلوحه برنامه‌های این دانشگاه قرار گیرد.

افشانی گفت: متاسفانه بخش قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان که جزو نخبگان نیز محسوب می‌شوند کشور را برای ادامه تحصیل ترک می‌کنند شاید اگر اقتصاد دانش‌بنیان به طور جدی پیگیری شود و ایجاد اشتغال متناسب با رشته‌های تحصیلی باشد، مانع خروج آنها از کشور شود.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، گفت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها باید جلوتر از سایر مراکز تحقیقاتی باشند تا بتوانند هدایت بخش‌خصوصی در سرمایه‌گذاری را برعهده بگیرند.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت که محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان قابل صدور به کشورهای دیگر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز