خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

حضور و مبادلات اقتصادی فارس تا دو سال آینده در هنگ‌کنگ امکان‌پذیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۰۰

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: با برنامه‌ریزی امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم حضوری فعال در نمایشگاه‌های کشور هنگ‌کنگ داشته باشیم تا مسیر برای مبادلات اقتصادی و صدور تولیدات استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، فریدون فرقانی عصر امروز در نشست‌مشترک گروه مطالعاتی کشور هنگ‌کنگ با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، دلیل دعوت از این گروه آشنایی با ظرفیت‌های استان‌فارس و فعالان اقتصادی استان بوده، افزود: فعالان اقتصادی استان‌فارس تاکنون مراوده رسمی با کشور هنگ‌کنگ نداشته که امیدواریم با این اتفاق موجبات ورود فارس به نمایشگاه‌هایی که در این کشور برگزار می‌شود برای عرضه محصولات و تولیدات فارس فراهم شود.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای مشترک اقتصادی و مبادلات بازرگانی به کشور هنگ‌کنگ داده‌ایم به طوری که بتوانند از منطقه ویژه اقتصادی با امکانات مناسب استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با تاکید بر اینکه، اولویت اول ما در کشور هنگ‌کنگ حضور در نمایشگاه‌های سالانه این کشور است، ادامه داد: برای رسیدن به این مهم باید تلاش کنیم زیرا در حال حاضر دیگر کشورها موقعیت مناسبی در این نمایشگاه ها دارند.

فرقانی افزود: با این برنامه‌ریزی‌هایی که داریم امیدواریم تا پایان سال95 و سال 96 بتوانیم  حضوری فعال در نمایشگاه‌های این کشور داشته باشیم تا مسیر برای مبادلات اقتصادی و تولیدات استان فراهم شود .

وی یادآور شد: ایران پس از تحریم‌ها به یکی از مقاصد شرکت‌های هنگ‌کنگی تبدیل شده و باید شرایطی ایجاد شود تا این تفاهم به نتیجه برسد.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره حضور سرمایه‌گذاران فارسی در بخش نفت‌و‌گاز کشور گفت: فارس در بخش تولید تجهیزات نفت و گاز حرف اول را می‌زند اما در بحث سرمایه‌گذاری از توان لازم برخوردار نیستند که البته اگر دولت امکانات بخش دولتی را در اختیار بخش‌خصوصی قرار دهد می‌توانیم به این حوزه نیز ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز