خبرگزاری کار ایران

فرماندار مُهر خبر داد:

افتتاح فاز اول پالایشگاه بنزین یورو4 شهرستان مُهر در ماه‌های آینده

فرماندار مهر گفت: طی ماه های پیش رو فاز اول پالایشگاه بنزین یورو4 شهرستان مُهر که نیاز بخش قابل توجهی از استان فارس را برطرف خواهد کرد به بهره برداری می رسد.

با حضور مسئول دفتر فنی اداره کل فنی حرفه ای استان فارس ، مسائل و مشکلات مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان مُهر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مُهر، سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر در این جلسه ضمن معرفی پتانسیل‌های شهرستان مُهر و بیان اینکه این شهرستان قطب انرژی جنوب فارس است، عنوان کرد: شهرستان مُهر به زودی به قطب صنعت جنوب فارس تبدیل می شود و مسئولان استانی با شناختی که از موقعیت ویژه شهرستان مُهر پیدا کرده‌اند و با توجه به چشم انداز پیش رو این شهرستان را فارس جنوبی می نامند.

وی افزود: این شهرستان استان فارس با داشتن چهار محور ارتباطی با دریا ، کمترین فاصله را با دریا و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه به عنوان بزرگترین قطب انرژی کشور دارد.

فرماندار شهرستان مُهر خاطرنشان کرد: پالایشگاه پارسیان بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین کشور که به تنهایی یک پنجم گاز مصرفی کشور را تأمین می کند ، در این شهرستان قرار گرفته است که می تواند خوراک بسیاری از صنایع پایین دستی نفت و گاز را تأمین کند.

موسوی ادامه داد: طی ماه‌های پیش رو فاز اول پالایشگاه بنزین یورو4 شهرستان مُهر که نیاز بخش قابل توجهی از استان فارس را برطرف خواهد کرد به بهره برداری می رسد. در این پالایشگاه علاوه بر بنزین یورو4 ، بنزین هواپیما، گازوئیل و قیر نیز تولید خواهد شد. با توجه به اینکه بخش خصوصی سرمایه‌گذار این طرح پالایشگاهی است و خوراک اصلی آن نیز توسط پالایشگاه پارسیان تأمین می‌شود ، می توان آن را نمونه عملی اقتصاد مقاومتی دانست.

سید محمد موسوی با اشاره به منطقه ویژه گردشگری مُهر اظهار داشت: شهر مدرن اقتصادی و گردشگری لاور مُهر از بزرگترین طرح های توسعه ای منطقه است و مسلماً نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا خواهد کرد. این شهر مدرن ، مکانی جهت اسکان نیروهای شاغل در صنایع منطقه خواهد بود. 

فرماندار شهرستان مُهر تصریح کرد: به زودی عملیات اجرایی کارخانه بزرگ سیمان مُهر آغاز می شود. این کارخانه با دارا بودن معادن غنی و با کیفیت، نیاز صنایع منطقه را تأمین کرده و سهم عمده ای از صادرات این محصول را به خود اختصاص خواهد داد.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب از دریا تا این لحظه پیشرفت خوبی داشته است ، سرمایه گذار آن آمادگی لازم را دارد و ان شاالله پس از طی مراحل نهایی مکاتبات اداری ، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ خواهیم بود.

موسوی با اشاره به اینکه شهرستان مُهر فارس جنوبی نامیده می شود و عسلویه دوم ایران خواهد بود ، گفت: کشور با مشکل کم آبی روبرو است و به دلیل اینکه آب نیاز اصلی صنایع فارس است، در آینده ناچارند با توجه به موقعیت قرارگیری و امکان استفاده از آب دریا، صنایع استان را به شهرستان مُهر منتقل کنند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص پالایشگاه اتان گیری ، شرکت های فعال در شهرک بزرگ صنعتی مُهر ، محورهای مواصلاتی و ... نسبت به مشکل آموزش نیروی انسانی کارآمد در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه غالب نیروهایی که به مراکز صنعتی شهرستان جهت بکارگیری مراجعه می کنند ، هیچ آموزشی ندیده اند و مدارک فنی حرفه ای را در اختیار ندارند و لذا با توجه به شرایط ویژه منطقه ، راه‌اندازی مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان مُهر از اهم واجبات است.

در ادامه مهندس قاسم جعفری مسئول دفتر فنی اداره کل فنی حرفه‌ای استان فارس افزود: استقرار مرکز آموزش فنی حرفه ای در شهرستان و آموزش نیروی انسانی کارآمد با توجه به صنعتی بودن منطقه و چشم انداز پیش روی شهرستان ، از نیازهای زیربنایی است.

وی موقعیت شهرستان مُهر را منحصر به فرد دانست و گفت: سازمان فنی حرفه ای فارس شرایط خاص این شهرستان را به خوبی درک کرده است و تلاش خواهد کرد هرچه سریع‌تر مشکل آموزش نیروی انسانی که نیاز صنایع منطقه است را برطرف کند.

مهندس قاسم جعفری صنایع مستقر در شهرستان را فرصتی برای آموزش دانست و اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه ای فارس می‌تواند با صنایع منطقه مشارکت و همکاری پایاپایی داشته باشد و رشته های مورد نیاز صنایع مستقر را آموزش دهد.

در پایان این جلسه مهندس جعفری از زمین اهدایی جهت استقرار مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان مُهر بازدید به عمل آورد.

کد خبر : ۳۶۳۶۲۹