خبرگزاری کار ایران

افشانی مطرح کرد:

ساخت شهر سلامت از محورهای اساسی اشتغال در استان‌فارس تعریف شده/ اطبا سعی کنند طبیب باشند نه فقط متخصص

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۳۳۸

استاندار فارس گفت: جامعه سالم جامعه‌ای شاد و پویا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدمحمد علی افشانی که عصر امروز سه‌شنبه در هفتمین کنگره جهانی تازه‌های قلب و عروق در شیراز سخن می‌گفت، افزود: فرد بیمار کارآیی و بازدهی ندارد و به لحاظ اقتصادی زیان‌های فراوانی را ایجاد می‌کند اما انسان سالم توانایی بالایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فارس از دیرباز مرکز طب و پزشکی استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود دانشگاه علوم پزشکی شیراز رایکی از مهم‌ترین قطب‌های پزشکی جنوب کشور معرفی کرد و افزود: امیدواریم با وجود چهره‌های فرهیخته فراوانی که در پزشکی در شیراز و استان‌فارس وجود دارند همچنان شاهد شکوفایی این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اساسی اشتغال و کار استان فارس ساخت  شهر سلامت تعریف شده و اکنون قرارداد ساخت شهر سلامت در 800 هکتار که مهم‌ترین شهر سلامت کشور است منعقد شده و ساخت آن نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه بر هیچ‌کس پوشیده نیست سلامتی ارزشمندترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده و اساسا عقل سالم در بدن سالم است، افزود: اهمیت سلامتی تا آنجا است که واجبات دینی مانند نماز و روزه نیز در صورتی که برای سلامتی مضر باشد باید ترک شود که این موضوع اهمیت سلامتی را در فقه و باورهای دینی ما نشان می‌دهد.

افشانی با اشاره به اینکه سلامتی افراد به دو دلیل مورد تهدید قرار دارد، گفت: از یک طرف خود افراد به دلیل اینکه در دنیای امروز به دلیل دغدغه‌های فراوان، با استرس و نبود آرامش، بدون توجه به اینکه سلامتی خود را از دست می‌دهند برای به دست آوردن چیزی که امروز فکر می‌کنند نیاز دارند تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه سلامتی انسان‌ها از طرف برخی اطرافیان که منافع خود را بر منافع جمع ترجیح می دهند و حاضرند برای کسب سرمایه هر آنچه سرمایه مردم است را فدا کنند تهدید می‌شود، ادامه داد: در تعریف توسعه پایدار گفته می‌شود که توسعه پایدار پاسخگویی به نیازهای امروز بدون فدا کردن حقوق‌های نسل‌های آینده است اما در عصری هستیم که سودپرستی و ترجیح منافع خود بر منافع جمع به گونه‌ای است که در خیلی از موارد تمام حقوق و سرمایه‌های نسل آینده را برای ثروت اندوزی خود فدا می‌کنند که نمونه‌اش وضعیت محیط زیست و شرایط آب و هوا به خصوص در شهرهای بزرگ است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شیراز از نظر وضعیت آب و هوا بهترین کلان شهر کشور محسوب می‌شود، گفت: نفس کشیدن در تهران سخت است از همین رو افرادی که در تهران زندگی می‌کنند می‌بینند چگونه سودخواهی و منفعت طلبی عده‌ای چه بر سر جمعیت کثیر این شهر آورده است.

افشانی اظهار داشت: اساساً جامعه ای در مسیر توسعه قرار می گیرد که دانشمندانش را محترم شمرده و علما را بر جاهلان ترجیح دهد؛ چنان که امیرالمومنین(ع) در خطبه دوم نهج البلاغه وصف می کند حکومت های بسیار ناهنجار و ساختار جامعه ناهنجار را و در آخر می فرماید این نتیجه این است که: "عَالِمُهَا مُلْجَمٌ وَ جَاهِلُهَا مُکْرَمٌ" دانشمندان را ساکت و دهان بسته و جاهلان را تکریم می‌کنند پس باید دانشمندان و متفکران را تکریم و جاهلان را به حال خود رها کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه طب، اطبا باید اخلاق حرفه ای خود را همواره مبنای کار قرار دهند و تعهداتی که به آن قسم خورده اند یا برای انجام آن عهد و پیمان بسته‌اند متعهد باشند تا علم طب جایگاه خود را داشته باشد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ممکن است کسی متخصص باشد اما طبیب نباشد، آن طبیبی که در ادبیات و آئین و باورهای ما وصف شده، افزود: اطبا ما باید سعی کنند طبیب باشند، نه فقط متخصص.

افشانی با بیان اینکه جامعه باید قدردان اطبا برجسته خود باشد، اظهار داشت: مردم باید باور داشته باشند اگر کسی درد مردم نداشته باشد رنج کسب علم تا این درجه را بر خود هموار نمی ‌ند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز