خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

کل جامعه مدیون کارگران است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۳۷

ایلنا: استاندار فارس گفت: قشر کارگر قشری است زحمتکش و مولد که کل جامعه مدیون آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمدعلی افشانی که شامگاه امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌کاران و واحدهای نمونه استان، سخن می‌گفت با تبریک هفته کارگر گفت: امنیت و آرامش لازمه سرمایه‌گذاری بوده و خوشبختانه استان فارس در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خود نیز از جامعه کارگری بوده و شرایط زندگی آنها را به خوبی درک می‌کنم، افزود: در شرایط کنونی حداقل دستمزدی که برای کارگران در نظر گرفته شده پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

وی گفت: دولت با تلاش و کوشش و سعی فراوان قصد دارد به جایی برسد که با رویی خندان به چهره کارگران بنگرد و بگوید با کمک مسئولان توانسته‌ایم گوشه‌ای از مشکلات شما را حل کنیم.

استاندار فارس گفت: کارگران به خوبی می‌دانند تعامل بین کارفرما و کارگر عامل اصلی رونق تولید، اشتغال و توسعه استان خواهد بود.

وی ادامه داد: باید قدردان کارفرمایانی که سرمایه خود را برای تولید و اشتغال هزینه می‌کنند نسبت به کسانی که سرمایه خود را جمع کرده و در خارج از کشور هزینه می‌کنند باشیم.

استاندار فارس خطاب به کارفرمایان نیز اظهار داشت: باید بدانید اگر سودی حاصل می‌شود حاصل تلاش کارگران بوده و باید مزد زحمت آنها به موقع پرداخت شود و آنها نیز در آن سود شریک باشند.

افشانی گفت: مطمئناً کسانی که حقوق انسان‌ها را محترم می‌شمارند و در پرداخت حقوق کارگران درنگ نمی‌کنند در حوزه کسب و کار موفق‌تر هستند.

وی  با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دولت برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده، افزود:  یکی از این برنامه‌ها اختصاص 160 هزار میلیارد ریال در سال‌جاری برای خروج  واحدهای تولیدی از رکود است که به گفته نوبخت - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور - استان‌فارس اولین استانی است که از این اعتبارات استفاده خواهد کرد.

استاندار فارس ابراز داشت: طرح تحول سلامت یکی دیگر از برنامه‌های دولت بوده و هزینه‌های زیادی را نیز در بر داشته که البته این هزینه حق مردم بوده است.

افشانی با بیان اینکه در استان فارس کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری تشکیل شده، افزود: هدف از تشکیل این کمیته حفظ و ممانعت از تعطیلی سرمایه‌گذاری‌های موجود و همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید بوده که در 4 ماهه گذشته مشکلات 300 واحد تولیدی بررسی شده که از این تعداد150 واحد مشکلات‌شان به طور کامل مرتفع شده است.

وی بر تقویت تشکل‌های کارگری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بارها در طول مدتی که در خدمت مردم فارس بوده‌ام با صدای بلند فریاد زده‌ام که هیچ‌کس نهادهای اجتماعی غیردولتی را مزاحم خود تلقی نکند چراکه این تشکل‌ها حامیان مردم هستند.

استاندار فارس ادامه داد: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات، تقویت نهادهای اجتماعی در همه زمینه‌ها خصوصاً تشکل‌های اجتماعی مرتبط با طبقات کارگری و قشر زحمت‌کش و تولید کننده جامعه است.

افشانی گفت: تشکیل این تشکل‌ها از اهداف اصلی ما بوده و با تمام توان از این تشکل‌ها حمایت می‌کنیم و از همه دستگاه‌های اجرایی هم می‌خواهم تا نه تنها آنها را مزاحم خود تلقی نکنند بلکه آنها را یار و یاور خود بدانند چراکه بدون حمایت آنها امکان رفع مشکلات عدیده موجود وجود ندارد.

استاندار فارس به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که مردم در مرحله اول با حضور پرشکوه خود برگ زرینی را برای استان‌فارس به یادگار گذاشتند و بدون کوچک‌ترین مسئله امنیتی انتخاباتی سالم را رقم زدند در مرحله دوم نیز با حضور پر شور خود به هر فرد و سلیقه‌ای که علاقمند هستند رای دهند.

وی شرکت در انتخابات را حقی برای افراد دانست و افزود: از همه مردم شهرهایی که مرحله دوم انتخابات در آنها برگزار می‌شود می‌خواهم از این حق برای تعیین سرنوشت خود در 4 سال آینده استفاده کنند و انتخاباتی خوب و توام با امنیت را رقم بزنند.

در پایان این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه استان تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز