خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس خبر داد:

دومین نشست ملی کارآفرینی در شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۷۵

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: شیراز در روزهای یازدهم و دوازدهم خردادماه امسال، میزبان دومین نشست ملی کارآفرینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر حبیب شریف، سه‌شنبه 4 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: برنامه اصلی این رویداد تبادل نظر و ایجاد شبکه بین فعالان و سازندگان و شکل دهندگان اکوسیستم نوارزش آفرینی در ایران است که از طریق برگزاری جلسات هم‌اندیشی و ملاقات‌های تجاری و عمومی پیگیری می‌شود.

وی نشست شیراز را یک رویداد شبکه ساز در اکوسیستم کارآفرینی غرب آسیا عنوان کرد، که با هدف توسعه همکاری‌ها و ایجاد مرکز منطقه‌ای در حوزه کسب و کارهای نوپا و نوارزش آفرین، فعالیت خود را از سال گذشته با همکاری سازمان‌های خصوصی و دولتی آغاز کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس به اهداف این نشست اشاره و تاکید کرد: نوارزش آفرینی (کارآفرینی) مقوله‌ای است چند بعدی که عوامل متعددی باید به خوبی و درستی در کنار یکدیگر کار کنند تا بتوان نتیجه مناسب را حاصل کرد.

وی تصریح کرد: امسال و در کنار این تبادل نظر جایزه ملی توسعه اکوسیستم هم به بهترین فعالیت‌ها و تلاش‌ها در راه توسعه اکوسیستم بومی ایران و منطقه به برندگانی که طی فرایندی علمی، داوری شده‌اند، اعطا خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس تصریح کرد: نشست شیراز به صورت مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی یا جریان سیاسی ساختار بندی شده است.

وی همچنین به ساختار محتوایی و برپایی پنل‌ها در این نشست اشاره و عنوان کرد: نشست شیراز شامل 6 پنل اصلی است که در هر کدام از این بخش‌ها صاحبنظران و خبرگان دو بخش وضعیت اکوسیستم و روندهای پیش رو را ترسیم می‌کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس یادآور شد که این 6 پنل شامل؛ بانک، سرمایه گذاری و صندوق‌های خطرپذیر،‌ استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، فرهنگ و رسانه،‌ نقش دانشگاه‌ها، صنایع و کارآفرینان، بررسی وضعیت زیرساخت‌ها و پنل نوآوری و فناوری است.

محسن مولایی دبیر اجرایی این نشست نیز با تصریح اینکه دانشگاه‌های کشور عمدتا دانشگاه‌های نسل دوم محسوب می‌شوند که تنها به آموزش و پ‍وهش می پردازند، گفت: با فرهنگ سازی، تلاشی هدف‌مند را برای ایجاد و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم، برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

مولایی از برگزاری کارگاه‌های مختلف در حاشیه نشست شیراز خبر داد و گفت: کارگاه‌های روش‌های ارائه ایده، بازاریابی کارآفرینانه، روش‌های جذب و بازاریابی سرمایه برای کارآفرینی، ایده‌یابی و کشف فرصت‌های کارآفرینی، برای این نشست پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی نشست کارآفرینی شیراز گفت: این نشست اتاق بازرگانی شیراز به‌عنوان همکار اصلی و پارک علم و فناوری، معاونت آموزشی دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون و استانداری فارس نیز به‌عنوان همکار، همراهی و حضور خواهند داشت.

مولایی از حضور صاحب‌نظرانی از دانشگاه‌های تهران،‌ شریف و امیرکبیر، بانک‌های خاورمیانه و ملت، مرکز ملی شتاب‌دهی استعدادها، پارک علم و فناوری تهران و اندیشمندانی از دانشگاه تورنتو، عمان، پاکستان، عراق و اسلونی در این نشست خبر داد.

وی همچنین از تمام فعالان رسانه برای حضور در این نشست ملی دعوت و تاکید کرد: مباحث مربوط به کارآفرینی در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال مغفول مانده است حال آنکه می‌توان با حضوری فعال در این نشست و در پانل فرهنگ و رسانه، مسائل و چالش‌های این حوزه را مطرح و پیرامون آن بحث کرد و راهکار ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز