خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هئیات مذهبی استان فارس خبرداد؛

برگزاری مراسم دعای ندبه در سالگرد رحلت امام در حرم شاهچراغ(ع)

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۶۱۰

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان‌فارس از برگزاری مراسم دعای ندبه در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در حرم شاهچراغ (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری که عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: در این مراسم که با حضور مسئولان مختلف استان، تولیت آستان احمدی و محمدی، هیات‌های مذهبی شهر شیراز و عموم مردم قدرشناس برگزار می‌شود، کاظم محمدی مداحی خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های گسترده هیات‌های مذهبی استان‌فارس که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سرتاسر استان برگزار می‌شود، گفت: یکی از وظایف نهادها و هیات‌های مذهبی پاسداری از سجایای اخلاقی و شخصیت و سیرت منحصر به فرد امام خوبی‌ها و انتقال آنها به نسل‌های آینده است.

مختاری حضرت امام‌خمینی(ره) را یکی از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت دانست و گفت: امام‌خمینی (ره)با اندیشه‌‏های بلند الهی و تلاش‏‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد و سر منشاء تحولات عظیمی‌ در ایران و جهان شد.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان فارس، امام را نمونه انسان‌کامل و شخصیتی جامع دانست که یکی از اصیل‌ترین انقلاب‌های تاریخ را به پیروزی رساند و گفت: امام‌خمینی نظامی بی‌بدیل را پایه‌ریزی و رهبری کرد که در آن با تکیه بر عنصر آگاهی، استقامت و شجاعت تزلزلی آشکار در ارکان و مبانی مکاتب الحادی و تمدن‌های مادی غرب و شرق بوجود آورد و کنگره‌‏های کفر و شرک و نفاق را با انحطاط و تباهی روبه‌رو ساخت.

مختاری گفت: از همین رو است که انتقال ویژگی‌های شخصیتی معمار کبیر انقلاب به نسل‌های آینده و با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایشان با اهمیت است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فیلسوفی الهی، عارفی ربانی، فقیهی اصولی و مرجع تقلید مردم و در عین حال رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران بود، افزود: امام به خاطر استعداد، شایستگی‌ها و موهبت‌های بی‌کران الهی به فراگیری بسیاری از معارف و علوم اسلامی پرداخت و در آنها تخصص ویژه و مهارت کامل پیدا کرد.

مختاری در پایان از عموم مردم دعوت کرد در مراسم دعای‌ندبه صبح‌جمعه 14 خرداد که ساعت 6 صبح در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز