خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

فصل تازه سینمای هنر و تجربه شیراز در ماه رمضان

رئیس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، سری تازه فیلم‌های گروه هنر و تجربه روی پرده تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس می‌رود و از قرار معلوم در ماه رمضان ساعت پخش برنامه‌ها هم تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مهدی رنجبر در جمع خبرنگاران گفت: سری جدید فیلم‌های گروه هنر و تجربه همزمان با ماه مبارک رمضان از راه می‌رسد، اولین «سلفی» سینمایی روی پرده تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، اولین تجربه کارگردانی شهاب حسینی در شیراز به نمایش در می‌آید که احتمال دارد ساعت پخش برنامه‌ها به ٢٢، ٢٤ و ٢ بامداد تغییر کند.

وی افزود: به این ترتیب فیلم «خواب است پروانه» در روز شانزدهم خردادماه روی پرده می‌رود، در این روز فیلم‌های سینمایی «فصل هرس» و «چهارشنبه» روی پرده می‌ماند.

مهدی رنجبر با یادآوری اینکه، فیلم‌های«پات» و «نیم رخ‌ها» روی پرده می‌مانند، از اکران فیلم «گاهی» در روز دوشنبه خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «گاهی» با شعار «گاهی فیلم بدون فیلم‌بردار است!» اولین فیلم سلفی سینمایی به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان در بخش هنر و تجربه سی ‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده است. فریبرز عرب‌نیا، اندیشه فولادوند، مهدی پاکدل، آزاده صمدی، ایمان افشاریان و عاطفه نوری در «گاهی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم داستان سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبه‌رو می‌شوند. در روز هجدهم خرداد ماه «ماهی و گربه»، «دره ستارگان» و اولین تجربه فیلم‌سازی شهاب حسینی به نام «ساکن طبقه وسط» روی پرده می‌رود. ساکن طبقه وسط نخستین اثر سینمایی شهاب حسینی در نقش کارگردان است. شهاب حسینی در این فیلم ۳۸ نقش مجزا و متفاوت را بازی کرده و با این کار رکوردی را به نام خود به جای گذاشت که تاکنون کسی موفق به انجام آن نشده است.

وی قصد دارد این رکورد را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. محمدهادی کریمی فیلم‌نامه‌نویس این کار نیز نقش واقعی زندگی خویش یعنی یک روانکاو را در فیلم بازی می‌کند. در روزهای بعد از سری تازه فیلم‌های گروه هنر و تجربه شیراز فیلم‌های «پسرانی با گوش‌های شکسته»، «ایستاده در غبار»، «احتمال باران اسیدی»، «شاهزاده»، فیلم‌های کوتاه «خرس»، «بن بست»، «حداکثر ٢٦٠ کیلوگرم»، «شهر آشوب» و... روی پرده می‌رود.

یاد آور می‌شود، که در شب‌های قدر و شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) سینمای هنر و تجربه شیراز تعطیل است.

کد خبر : ۳۷۸۱۱۴