خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس:

ایرانیان در طول سال 10 روز بیش از دیگر مردم دنیا اوقات فراغت دارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۱۴۴

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ایرانیان درطول یک سال 10 روز و در یک روز 23 دقیقه بیشتر از دیگر مردم دنیا اوقات فراغت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی رضایی که پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان با موضوع اوقات فراغت سخن می گفت با بیان اینکه جوانان دولت را متولی اوقات فراغت می‌دانند، افزود: براساس مطالعات انجام شده تماشای تلویزیون بالاترین میزان درپرکردن اوقات فراغت جوانان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه جوانان از نحوه گذراندن اوقات فراغت خود رضایت ندارند، بی‌برنامه بودن را عامل این عدم رضایت دانست و افزود: پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا اوقات فراغت برای نسل جوان به اوقات فراغت خانگی تبدیل شود.

رضایی خواستار اهتمام دستگاه های اجرایی استان نسبت به عملیاتی شدن سند ملی ساماندهی اوقات فراغت جوانان شد و گفت: متاسفانه در برنامه ریزی هایی که تاکنون انجام گرفته است به نقش مهم اقتصاد فراغتی در توسعه عمومی کشور و ایجاد اشتغال توجهی نشده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، یکی دیگر از چالش‌های پیش روی برنامه ریزی درحوزه اوقات فراغت جوانان را ضعف تشکل‌های غیردولتی و مشارکت های عمومی دانست و افزود: در کنار این اتفاق ناگوار، عدم رغبت اقتصاد خصوصی و دولتی برای حضور در برنامه های جوانان مشکلات این حوزه را دوچندان کرده است.

رضایی عرضه محوری را یکی دیگر از ضعف‌های برنامه‌های موجود درحوزه اوات فراغت جوانان دانست و افزود: جوانان باید به این باور برسند که با حمایت دولت ، خود می توانند برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند.

وی در پایان با تاکید براهمیت موضوع برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان خواستار رفع ضعف در برنامه ریزی میان دستگاه های دولتی و غیر دولتی در این زمینه و در سطح کلان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز