خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ارشاد فارس:

تقویت حوزه ادب، اختصاص فضای بیشتر فرهنگی را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۲۴۵

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رایزنی و پیگیری‌ها برای ایجاد کافه کتاب‌ها در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهاره شفیعی با بیان اینکه کافه کتاب‌ها ساز و کار لازم این حوزه را ندارند، افزود: کافه کتاب‌ها کنار کار صنفی و تجاری خود کتاب‌خوانی و نشست‌های نقد و بررسی آثار ادبی نیز برگزار می‌کنند.

وی با تصریح اینکه هیچ‌یک از این مکان‌ها شکل کافه کتاب را ندارد، گفت: اساس و بنیان چنین اماکنی کتاب است و کنار آن مراجعه کننده امکان پیدا خواهد کرد برای خوانش و مطالعه کتاب و نقد و تحلیل آثار را دنبال و نیازها را مرتفع کند.

شفیعی با بیان اینکه تنها یک مکان در محل کتابخانه آرامگاه عبدالله خفیف شیراز، در قالب چنین تعریفی می‌گنجد، از رایزنی و پیگیری‌ها درباره ایجاد کافه کتاب‌ها در شهر شیراز خبر داد و گفت: برای تقویت حوزه ادبی، اختصاص فضای بیشتر فرهنگی نیاز است تا با مشارکت بخش‌های دیگر چنین مراکز و اماکنی راه‌اندازی شود، از این رو بخش خصوصی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند با استفاده از این رویکرد فضای فرهنگی بیشتری را در بر گیرد.

وی ادامه داد: همکاری بخش‌خصوصی با حوزه‌های فرهنگی از جمله اداره‌کل ارشاد فارس دارای تاثیر بدیهی است. بدین رو، یکی از محافلی که از سوی ما پیگیری می‌شود تلاش برای گسترش کافه کتاب‌ها است، محافلی که کتاب به عنوان پایه و اهداف و بنیان این مجموعه‌ها است.

شفیعی تاکید کرد: با وجود کافه کتاب، نقد کتاب، بررسی، خوانش و رویدادهای فرهنگی مرتبط با یار مهربان را می‌توان پیگیری کرد. یکی از محافلی که در این رابطه فعالیت می‌کند، انجمن ادبی ترمه است که در آرامگاه عبدالله خفیف قرار دارد و در قالب حوزه‌هایی نظیر غزل، شعر سپید، نقد و بررسی کتاب فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی ارشاد فارس گفت: طبیعی است با حمایت از این حوزه‌ها می‌توان به یاری فرهنگ و ارشاد استان و ادیبان و فرهنگ‌وران شتافت زیرا دسترسی ما به تمامی بخش‌های جامعه ادبی امکان پذیر نیست و پوشش علاقه‌مندان و ادب‌دوستان به وسیله انجمن‌ها بسیار بهتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز