خبرگزاری کار ایران

با هدف معرفی چهره ماندگار ادبیات ایران کلید خورد؛

آغاز تولید مستند اسطوره شناس اقلیم پارس در شیراز

با هدف معرفی بیشتر چهره ماندگار ادبیات ایران و استاد دانشگاه‌های معروف جهان ، ساخت و تولید مستند تلویزیونی«اسطوره شناس اقلیم پارس» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید ابوالحسن عمرانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مستند با اشاره به لزوم معرفی بیشتر چهره‌های ماندگار برخاسته از فارس برای نسل معاصر، گفت: این مستند، در آیتم‌های متنوعی به معرفی دکتر منصور رستگار فسایی استاد دانشگاه در کشورهای آمریکا، انگلستان، روسیه، برزیل و ایران می پردازد.

وی‌یادآورشد: بررسی پیشینه‌ فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، دست آوردهای علمی این چهره ماندگار ادبیات ایران و معرفی آثار گوناگون وی، برخی از محتویات این مستند را تشکیل می دهد.

عمرانی افزود: تصاویر مصاحبه با دکتر رستگار در زمان حضور وی در ایران تهیه شده و ضبط مصاحبه چهره های سرشناس کشور که با این چهره ماندگار و آثار علمی وی آشنایی دارند، آغاز شده است. در این آیتم، از مصاحبه پروفسور اولریش مارزلف Ulrich Marzolph، ایران شناس معاصر آلمانی نیز استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است از کارگردان این برنامه، تاکنون مستندهای متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی تهیه شده که موضوع برخی از آنها معرفی چهره‌های علمی- پژوهشی فارس بوده است.

کد خبر : ۴۰۷۱۶۹