خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری مهر خبرداد:

آغاز طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری شهرستان مُهر

رئیس دادگستری مهر از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی از سیزدهم شهریورماه در دادگستری شهرستان مُهر خبر داد.

حسن رحیمیان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی یک تحول اساسی در نظام دادرسی و تسریع در رسیدگی ها ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: دادرسی الکترونیکی از برنامه‌های اصولی در دستورکار قوه قضاییه بوده و اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در راستای این مهم است.

رحیمیان ادامه داد: بر اساس این طرح همه وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری و اصحاب دعوی و اشخاص حقیقی و حقوقی می بایست با مراجعه به سایت sakha2.adliran.ir ثبت نام نموده و سپس جهت احراز و تایید هویت و دریافت رمز عبور و شناسه کاربری به واحد ثبت نام ابلاغ الکترونیکی مستقر در دادگستری شهرستان مراجعه نمایند و سپس اوراق و اخطاریه های مربوط به دادرسی بصورت الکترونیکی به آدرس فرد فرستاده می‌شود و هیچگونه اوراقی بصورت فیزیکی به وسیله مامورین انتظامی به درب منزل اشخاص ارسال نخواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان مُهر گفت: امر ابلاغ اخطاریه ها و دادنامه ها یکی از چالش های پیش رو قوه قضائیه بوده است که این طرح تاثیر بسزایی در رفع اطاله دادرسی دارد و تحول بنیادین در این خصوص صورت می پذیرد و همچنین از حجم کار نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی کاسته می شود.

وی در خاتمه گفت: پیشگیری از تخلفات احتمالی در امر ابلاغ و رفع اطاله دادرسی و حفظ کرامت ارباب رجوع و حقوق شهروندان از دیگر مزیت های این طرح است.

کد خبر : ۴۰۷۱۷۱