خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در ایران؛

تولید شیر فراپاستوریزه در شیراز

خط تولید شیر فراپاستوریزه در شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، هاشم نصیری گفت: در فرایند تولید شیر فراپاستوریزه (Extended (Shelf Life شیر را در دمای 125 تا 130 درجه سانتیگراد به مدت دو تا چهار ثانیه حرارت می‌دهند و سپس آن را به سرعت سرد می‌کنند و به دمای کمتر از هشت درجه سانتیگراد می‌رسانند.

نصیری افزود: با استفاده از این روش علاوه بر از بین بردن همه باکتری‌های بیماری‌زا، 99.9 درصد باکتری‌های غیربیماری زا نابود می شوند وزمان ماندگاری و کیفیت شیر افزایش می‌یابد.

عضو انجمن مدیران صنایع کشور گفت: این خط تولید با هدف افزایش سطح بهداشتی تولید شیر، بالا بردن سرانه مصرف لبنیات در سبد خانوار و ارتقای فرهنگ مصرف جامعه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در متداول ترین روش سالم‌سازی حرارتی شیر که پاستوریزاسیون نام دارد، محصول به مدت 15 تا 20 ثانیه در شرایط دمایی بین 72 تا 75 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و همه باکتری‌های بیماری زا ، و 99.5 درصد باکتری‌های غیربیماری زا از بین می‌روند.

نصیری گفت: خط تولید شیراز فراپاستوریزه در شرکت فرآورده‌های لبنی رامک راه‌اندازی و تجهیزات پیشرفته تولید شیرهای فراپاستوریزه(ESL)  از معتبرترین شرکت‌های اروپایی خریداری شده است. 

کد خبر : ۴۱۰۶۹۷