خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش خانه‌سینما به چندوچون برگزاری اختتامیه فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۳۶

مسولان جشنواره فقط ۵۰ کارت برای خانه‌سینما فرستادند / افخمی مدارکش دال بر تقلب در رای‌گیری را ارایه کند / در غیاب صاحبان جشنواره؛ کسانی در اختتامیه بودند که سنخیتی با سینما نداشتند / عسگرپور و اعضای هیات‌مدیره فعلی خانه‌سینما قصد نامزدی در انتخابات پیش رو را ندارند.

هرچند سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تمام شد؛ اما حواشی این جشنواره همچنان ادامه دارد. یکی از حواشی پررنگ جشنواره؛ عدم شرکت اعضای هیات مدیره خانه‌سینما در مراسم اختتامیه بود. فرهاد توحیدی(رییس هیات مدیره خانه‌سینما) در این‌باره می‌گوید که دلایل متقنی برای نیامدن به اختتامیه داشتند.

رییس هیات مدیره خانه‌سینما در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره دلایل حضور نیافتن هیات مدیره خانه‌سینما در اختتامیه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: نخست آنکه برای خانه‌سینما با ۳۱ صنف و بیش از پنج هزار عضو فقط ۵۰ کارت مراسم اختتامیه ارسال شده بود. ناگفته پیداست که این تعداد کارت حتی تناسبی با حضور حداقل نمایندگان اصناف سینمایی نداشت. معتقدیم که صاحبان اصلی جشنواره فیلم فجر سینماگران ایران و اعضای صنوف سینمایی هستند. زمانی که آن‌ها نتوانند در مراسم شرکت کنند حضور ما نیز جایز نیست.

وی درمورد دلایل دیگر عدم حضور در مراسم اختتامیه گفت: اظهارات برخی از سینماگران ازجمله آقای بهروز افخمی و تشکیک در نتایج آرای مردمی و سکوت ستاد برگزاری جشنواره و دبیر جشنواره فیلم فجر در این‌باره دلیل دیگر عدم شرکت در مراسم اختتامیه بود.

توحیدی تاکید کرد: آیین‌نامه نحوه بررسی آرای مردمی در جشنواره امسال قبل از آغاز جشنواره در اختیار تهیه‌کنندگانی که در بخش سودای سیمرغ فیلم داشتند؛ قرار گرفته بود و همه تهیه‌کنندگان از مفاد آیین‌نامه مطلع شده بودند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه صراحت داشت فیلم‌هایی که در سه روز اول جشنواره به نمایش درنیامده باشند از جریان رای‌گیری مردمی کنار گذاشته خواهند شد. برای عمل به میثاق مشترک بر همین سیاق رفتار شد. بنابر مفاد آیین‌نامه سه تهیه‌کننده به‌عنوان کمیته ناظر بر سلامت روند رای‌گیری و شمارش آرا به انتخاب تهیه‌کنندگان صاحب فیلم در بخش سودای سیمرغ نظارت می‌کردند که در مصاحبه‌های جداگانه سلامت رای‌گیری و شمارش آرای مردمی را تایید کردند.

توحیدی افزود: بنابراین اظهارات آقای افخمی هم غیر منصفانه بود و هم غیراخلاقی. با تاکید بر اینکه هیچکس مصون از خطا نیست؛ از آقای افخمی می‌خواهیم که اسناد و مدارک خود دال بر تقلب در شمارش آرا یا اعلام نتایج آن را به ستاد برگزاری جشنواره فجر یا خانه‌سینما ارایه کنند تا قطعا مورد رسیدگی قرار گیرد. در غیراین صورت اظهارات ایشان را در شورای صیانت خانه‌سینما پیگیری خواهیم کرد.

توحیدی با اشاره به بازتاب‌های اختتامیه در رسانه‌ها اظهار داشت: در غیاب صاحبان اصلی جشنواره کسانی در مراسم اختتامیه بودند که کوچک‌ترین سنخیتی با سینما نداشتند.

رییس هیات مدیره خانه‌سینما همچنین با اشاره به زمان برگزاری مجمع عمومی خانه‌سینما گفت: این مجمع روز ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد. گزارش عملکرد گزارش مالی و اظهار نظر بازرس به اضافه ملحقات دیگر آماده شده تا در اختیار اصناف عضو قرار گیرد. مطابق مفاد اساسنامه اصناف نیز می‌باید نمایندگان خود را برای حضور در مجمع انتخاب و اعلام کنند.

وی ادامه داد: در مجمع عمومی علاوه بر بررسی گزارش عملکرد انتخاب سه عضو شورای صیانت، ‌ بررسی پیشنهاد و عضویت کانون پخش‌کنندگان سینما و برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس به‌عنوان دستور جلسه تعیین شده است.

توحیدی درباره نامزدی اعضای هیات مدیره فعلی در انتخابات پیش رو گفت: ‌‌ همانطور که قبلا اعلام کردم قصد حضور مجدد در هیات مدیره را ندارم و نامزد نخواهم شد. تا آنجا که از تصمیم سایر همکارانم در هیات مدیره مطلعم آن‌ها نیز قصد نامزدی ندارند.

وی ادامه داد: آقای عسگرپور؛ مدیرعامل خانه سینما نیز تا آنجا که می‌دانم تمایلی برای ادامه فعالیت در این سمت ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز