خبرگزاری کار ایران

در جریان رونمایی کتاب

نظر معتمدآریا درباره تغییر فضای فرهنگی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۶۷

پنج شنبه ۷ اسفند عادل فردوسی پور با همراهی فاطمه معتمدآریا در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران شرکت کرد و از کتاب " فوتبال علیه دشمن " گفت.

با حضور عادل فردوسی پور حال و هوای جشنواره فیلم های علمی و دانشگاه شهید چمران اهواز فوتبالی شد.

به گزارش ایلنا، پنج شنبه ۷ اسفند عادل فردوسی پور با همراهی فاطمه معتمدآریا در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران شرکت کرد و از کتاب " فوتبال علیه دشمن " گفت.

تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه از ساعات اولیه صبح در دانشکده علوم حاضر شده بودند. برخی دانشجویان نیز به واسطه حضور فردوسی پور، حال و هوای فوتبالی پیدا کرده و با پرچم تیم مورد علاقه خود به دانشگاه آمده بودند.

مراسم با صحبت های " فاطمه معتمدآریا " آغاز شد و بواسطه تشویق های مکرر دانشجویان در خلال نشست، لحظات پر شوری در نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز تجربه شد.

عادل فردوسی پور در این نشست در خصوص ترجمه ی کتاب " فوتبال علیه دشمن " تالیف سایمون کوپر گفت که این کتاب برای اولین بار در سال۱۹۹۴ نوشته شد و تا کنون نیز پنج نوبت تجدید چاپ شده است.

او با اشاره به رویکرد اجتماعی سیاسی این کتاب گفت: فوتبال فراتر از یک ورزش است و امروزه می توان از آن برای صلح و دوستی بین جوامع استفاده کرد.

فاطمه معتمد آریا نیز گفت: برای نخستین بار در کشور یک رویداد فرهنگی و ورزشی با هم اتفاق افتاده و باید این مساله را به فال نیک گرفت. امروزه فوتبال در کشورهای مختلف از مرز یک فرهنگ گذشته است و اینکه در حاشیه یک جشنواره هنری و فرهنگی از فوتبال سخن گفته می شود، شروع خوبی است.

معتمدآریا اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما فوتبال شکل صلح به خودش گرفته و در برخی مواقع می تواند کاستی های موجود در جامعه را بهبود ببخشد.

یکی از دانشجویان نیز در خصوص گرد و غبار خوزستان و لزوم حمایت از رودخانه کارون مطالبی را مطرح کرد و فردوسی پور پاسخ داد: در یکی از برنامه های نود تصاویری از فوتبال بازی کردن کودکان در بستر خشک شده کارون پخش شد، در خصوص آلودگی هوای اهواز هم در برنامه نود صحبت شده و در این زمینه با مسئولان مربوطه هم گفت و گو داشته ام.

معتمدآریا هم گفت: کارون یکی از زیباترین مناظر شهری را داراست و همه باید در مراقبت از این رودخانه و حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم. برخی فیلم های رسیده به جشنواره نیز با موضوع محیط زیست هستند که از دانشجویان می خواهم حتما این آثار را ببینند.

بخشی از این نشست به مسائل پیرامون تیم فوتبال فولاد اختصاص داشت و حاضران در سالن پرسش های را درباره رویکرد برنامه ۹۰ در خصوص این تیم مطرح کردند.

فاطمه متعد آریا در پاسخ به این پرسش که آیا با روی کار آمدن دولت جدید، فضای فرهنگی بهتر شده و به شما نقش داده می شود گفت: اول باید بگویم که کسی به من نقش نمی دهد، بلکه این من هستم که نقش ها را انتخاب می کنم و همین که ما اینجا در کنار هم جمع شده ایم و داریم با هم صحبت می کنیم نشان دهنده این است که فضا تغییر کرده است.

عادل فردوسی پور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به بر پایی جشنواره فیلم های علمی اهواز و بخش فوتبال و سینمای این جشنواره گفت: در کشورهای دیگر در مورد بازیکنان، تیم ها و مربیان فوتبال آثار زیادی تولید می شود مثلا در انگلستان در باره بسیاری از بازیکنان هم کتاب زندگی نامه وجود دارد و هم در مورد آنها فیلم ساخته شده است اما در ایران ما نه فیلمی در باره علی دایی و فرهاد مجیدی داریم و نه کتابی در مورد آنها نوشته شده است.

او با بیان این مطلب که بخشی از این غفلت به نبود فرهنگ مطالعه در بین جامعه ما بر می گردد افزود: امید وارم رویداد هایی از این دست باعثشود تا آثار متنوعی در حوزه های گوناگون تولید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز