خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات اجرایی دارالقرآن خانه کارگر با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۹

اعضای هیأت اجرایی دارالقرآن خانه کارگر در راستای دیدارهای خود با علما، مسئولین و فعالان قرآنی با شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دیدار کرد و گزارشی را از روند فعالیت های این مرکز به وی ارائه نمود.

ایلنا: اعضای هیات اجرایی این مجموعه با شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امورزنان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در ساختمان این معاونت واقع در خیابان نوفل لوشاتو برگزار شد، ابتدا طه محجوب مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر سراسر کشور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، انتصاب ایشان را به این معاونت تبریک گفت و گزارشی از فعالیت های این دارالقرآن بویژه در بخش بانوان ارائه کرد.

طه محجوب گفت: دارالقرآن خانه کارگر فعالیت های خود را از سال ۸۵ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی میان عموم مردم به ویژه جامعه کارگری آغاز کرد که به حمدالله تا کنون توانسته است به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور خدمات دینی و قرآنی ارائه کند.

وی افزود: طی سال های گذشته با مطالعه و بررسی آمار مخاطبان مجموعه به نکته قابل تاملی دست یافتیم و آن رقم ۸۷ درصدی بانوان شرکت کننده در طرح های مختلف قرآنی دارالقرآن بود. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا برنامه هایی را مخصوص این قشر طراحی و تدوین نماییم.

محجوب گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان در تربیت خانواده و نظر به خلا برنامه های فرهنگی و قرآنی قابل دسترس برای عموم زنان بر این شدیم تا برنامه های جامع و کاملی را با صلاحدید معاونت امور زنان و خانواده ارائه کنیم.

در ادامه محمد صادق محسنی کبیر مدیر روابط عمومی دارالقرآن به معرفی بخش هایهای مختلف دارالقرآن خانه کارگر و چشم انداز طرح های فرهنگی آموزشی این مجموعه پرداخت.

وی گفت: تیم کاری دارالقرآن خانه کارگر متشکل از جوانان پرشور و خلاق می باشد و این موضوع باعثپیشرفت سریع و خوب مرکز نسبت به عمر کوتاه تشکیلاتی کوتاه خود گردیده است و این مرکز را به یکی از مراکز تراز اول حوزه آموزش علوم قرآنی تبدیل کرده است.

وی افزود: به حمدالله تا کنون توانسته ایم با شیوه های ساده و در دسترس عموم طرح های قرآنی و آموزشی را به دورترین شهرها و حتی دهستان ها ببریم و امیدواریم در آینده ای نه چندان در این فرآیندها را در اختیار عموم مردم کشور قرار دهیم.

در پایان شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ضمن قدردانی از فعالیت های مختلف دارالقرآن خانه کارگر گفت: در جامعه پیشرفته امروزی باید شیوه هایی از آموزش را به مردم ارائه کنیم که بتواند به توسعه مهارتهای ارتباطی بین زوجینبپردازد. امروزه متاسفانه دیدگاه های غلطی در باره نحوه فعالیت های زنان در جامعه ایجاد شده است که باید بتوانیم با تلفیق آموزه های دینی و قرآنی با مهارت های اجتماعی این افکار و باور های نا درست را از میان برداریم.

ملاوردی گفت: هدف ما در دولت تدبیر و امید سیاست گذاری های معتدل و صحیح در امور اجتماعی و فرهنگی مربوط به عموم مردم است. به همین منظوراز برنامه های فرهنگی و قرآنی مجموعه که قابلیت اجرایی در سطوح مختلف جامعهرا داشته باشد با بررسی و دید کارشناسانه حمایت می کنیم تا ان شاءالله بتوانیم حتی در سطح بین الملل فعالیت های قرآنی و تعالیم اسلامی صحیح را بین مردم مسلمان و حق جو و به ویژه در میان زنان توسعه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز