خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی هدفشان متلاشی کردن خانواده‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۴۲

شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی تنها هدفشان تاثیرگذاری بر روی فرهنگ اسلامی ایران است و بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند.

«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته پنجشنبه ۶ شهریور با حضور در شهرستان شهریار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و نخبگان و علمای این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، جنتی بااشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این سیاست‌ها راهگشا و مورد حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه است و همه هماهنگ هستند که کشور روی پای خود ایستاده و تولید را رونق داده و کشاورزی را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده است و سال قبل را نیز سال حماسه‌های سیاسی و اقتصادی نامگذاری کرده‌اند؛ افزود: به تعبیر شخص ایشان حماسه سیاسی در ۲۴ خردادماه سال ۹۲ رقم خورده است.

جنتی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در این روز عظیم با انتخابی پرشور رئیس جمهوری فرهخیته را برای تصدی امور اجرایی کشور انتخاب کردند.

وی با اشاره به روزهای نخست روی کارآمدن دولت یازدهم اظهار کرد: ‌ دولت تدبیر و امید آغاز کار خودش را با تورم حدود ۴۰ درصدی کشور شروع کرد اما روز گذشته که در خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم اعلام شد که دولت توانسته است تورم را به زیر ۲۰ درصد کاهش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مقایسه وضعیت تورم دولت‌ها از سال ۷۶ تاکنون یادآور شد: زمانی که دولت اصلاحات در سال ۷۶ روی کار آمد تورم کشور زیر ۲۰ درصد بود و در سال ۸۱ نیز به همین نحو و در سال ۸۴ حدود ۱۲ درصد بود ولی هنگام روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تورم ۴۰ درصد بر کشور حاکم بود.

وی با اشاره به مساله رکود اقتصادی موجود در کشورمان خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های ما با ۵۰ درصد و برخی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و در سال‌های گذشته بسیاری از کارکنان خود را اخراج کرده‌اند، چرا که هزینه و درآمد با هم سازگاری نداشت.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: ما به طور میانگین در کشور روزانه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم ولی در سال ۹۱ این رقم به زیر یک میلیون رسید یعنی کشور تنها توانست از یک سوم ظرفیت خود استفاده کند اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانست مبلغ روش نفت‌های خود را دریافت کند.

وی قصد دشمن در آن روز‌ها را به صفر رساندن صادرات نفتی ایران دانست و گفت: دولت تلاش کرد با تنش‌زدایی و گفت‌وگو با قدرت‌های جهان گام‌های بزرگی بردارد که نهایتاً این تلاش‌ها به کاهش تحریم‌ها انجامید و بخش عظیمی از پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها بازگشت و ما مجاز به خرید نامحدود کالاهای اساسی مورد نیاز خود شدیم.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام دولت پیشین خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی و نیمه‌کاره دولت پیشین امروز به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برآورده کدن این اعتبار از توان دولت خارج است.

جنتی با تأکید بر برنامه‌های دولت برای این پروژه‌های نیمه‌کاره اظهار کرد: دولت قصد دارد طرح‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را در مدتی نسبتاً کوتاه تکمیل کند و به مرحله بهره‌برداری برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت گفت: دولت برای خروج از رکود ۱۸۰ طرح پیش‌بینی کرده است که ۳۰ طرح آن در قالب لایحه تقدیم مجلس شده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز باید تسهیلاتی در نظر بگیرند تا هرچه بیشتر در ایجاد رونق اقتصادی در کشور تأثیرگذار باشند.

جنتی با تاکید بر حجم بالای نیروهای دولتی نیز گفت: ‌ امروز دو یا سه میلیون کارمند روی دست دولت مانده و باید آن‌ها را اداره کند بنابراین با وجود این نیروهای مازاد دولت نمی‌تواند نیرویی جذب کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیکاری را عامل اصلی فساد و نابسامانی‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ‌ وقتی یک جوان شغلی ندارد ناخودآگاه به سمت نابه‌سامانی‌ها سوق پیدا می‌کند و در ‌‌نهایت سن ازدواج در کشور افزایش می‌یابد و آمار ازدواج نیز هر روز روبه کاهش می‌رود بنابراین اولویت ویژه دولت ایجاد اشتغال است.

وی با تاکید بر بندهای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرای آن در کشور اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغ شده رهبر انقلاب مبنی بر به کارگیری اقتصاد مقاومتی در کشور مورد حمایت همه جانبه سه قوه قرار دارد و بسیار راهگشا است و امروز در کشور همه موافق هستند که باید هرچه بیشتر از وابستگی به خارج دست بکشیم و روی پای خود بایستیم.

جنتی در ادامه فرهنگ را جزو اصلی هویت ملی هر کشور دانست و گفت: امروز هر کشور با وضعیت فرهنگی آن تعریف می‌شود و ایران اسلامی ما نیز خوشبختانه با فرهنگی چند هزار ساله جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و از زمان ورود اسلام با فرهنگ غنی اسلامی عجین شد و فرهنگ امروز ما ایرانی اسلامی است.

وی تلاش دشمنان را تنها در جهت مسخ فرهنگی ایران اسلامی دانست و بیان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی تنها هدفشان تاثیرگذاری بر روی فرهنگ اسلامی ایران است و بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی سبب متلاشی شدن بسیاری از خانواده‌ها و نوع روابط ناسالم موجود در این شبکه‌ها خانواده‌های بسیاری را از بین برده است.

جنتی رسالت اصلی خود را حفاظت از فرهنگ بومی ایران دانست و اظهار داشت: ‌ امروز خوشبختانه در همه شهر‌ها و شهرستان‌های کشور شورای فرهنگ عمومی داریم و تمام دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ عضو آن هستند و طبق قانون وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی حراست از فرهنگ بومی جامعه است.

وی با اشاره به کمبود امکانات ادارات ارشاد شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: ما به کمبود امکانات اذعان داریم و تلاش می‌کنیم از بخش خصوصی برای برطرف ساختن این کمبود‌ها استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کانون‌های فرهنگی مساجد و نقش مؤثر آن‌ها در ترویج فرهنگ اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد داریم و تلاش می‌کنیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم و بر اساس برنامه پنجم توسعه موظفیم که سالانه آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به گرانی کاغذ در کشورمان گفت: ‌ امروز به دلیل گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب بسیاری از علاقه‌مندان نمی‌توانند کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کنند اما خوشبختانه امروز در کشور نهضتی مبنی بر افزایش استفاده از کتاب‌های الکترونیکی به راه افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و درخواست‌های مسوولان شهرستان شهریار اظهار کرد: کشور ایران با رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و همت مردان غیرتمند و نخبگان در دنیا سربلند و سرافراز خواهد شد و همانطور که در حوزه علم و فنآوری به درجات بالا دست یافته، در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز مشکلات به تدریج رفع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز