خبرگزاری کار ایران

جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۰۲

براساس رای هیات داوران این جشنواره، آثار آنجل بولیقان از مکزیک به عنوان رتبه نخست، آلکس پیالو از شیلی در رتبه دوم و مهدی عزیزی از ایران(اراک) به عنوان رتبه سوم انتخاب شدند.

جشنواره کارتون شهر و شهروندی درموزه کارتون تبریز و با معرفی نفرات بر‌تر برگزار به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس رای هیات داوران این جشنواره، آثار آنجل بولیقان از مکزیک به عنوان رتبه نخست، آلکس پیالو از شیلی در رتبه دوم و مهدی عزیزی از ایران(اراک) به عنوان رتبه سوم انتخاب شدند.

همچنین این هیات برگزیدگان این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:

احسان گنجی از ایران(بهدشت)، ولادیمیر کازانوفسکی از اوکراین، محمدباقر رنجبر از ایران(اصفهان)، پژمان علیپور از ایران(سنندج) و طاهر شعبانی از ایران(اراک).

آثار یک هزار و ۹۲ اثر از هنرمندان ۵۷ کشور جهان به این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ۴۲۹ اثر خارجی و ۶۶۳ اثر از هنرمندان سراسر کشور بود.

داوری پنجمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز را گروندزل از لهستان و ایوایلو از بلغارستان برعهده داشتند.

در بخش دیگری از این مراسم به مناسبت هفته نکو داشت تبریز از کتابهای زنجفیل رونمایی شد.

رحیم بقال اصغری این کتاب‌ها را در ۲۰ جلد و هر جلد ۲۰ داستان متنوع در حوزه‌های فرهنگی را روایت و کارتونی کرده است که به صورت غیرمستقیم آموزش‌های فرهنگ شهرنشینی، آپارتمان نشینی، رانندگی، تربیت کودکان و غذا خوردن و نقد برخی آداب غلط فرهنگی شهری را به زبان هنر گوشزد می‌کند.

در پایان مراسم و در ادامه «تقدیر از فرهیختگان در هفته نکوداشت تبریز» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با اهدای نشان تبریز از تلاشهای استاد رحیم بقال اصغری تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز