خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیران سایت‌های خبری با انتظامی

کد خبر : ۲۱۴۷۸۳

هم اکنون حدود ۱۲۰۰ درخواست در هیئت نظارت بر مطبوعات منتظر بررسی است که سایت‌های خبری با اولویت و مساعدت اعضای محترم هیئت نظارت بررسی می‌شوند.

برخی از سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های خبری – تحلیلی کشور عصر امروز(۲۶ مهر) با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی با حسین انتظامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا؛ در این دیدار مواردی در خصوص نمایشگاه مطبوعات، تشکیل انجمن سایت‌های خبری، بیمه خبرنگاران، یارانه سایت‌ها، تسهیل و تسریع صدور مجوز برای سایت‌های خبری، بازنگری در جدول رتبه بندی سایت‌ها، معافیت مالیاتی، ایجاد هیئت حل اختلاف برای رسانه‌ها بویژه سایت‌ها و… از سوی فعالان رسانه‌ای مطرح شد.

حسین انتظامی در این دیدار با اشاره به نرم افزار جانمایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات، حضور سایت‌های خبری دارای مجوز را در گروه‌های رسانه‌ای مشخص شده، یک اتفاق نو دانست و گفت: امسال تقسیم بندی نمایشگاه مطبوعات با مشورت تشکل‌های صنفی قانونی انجام شده است.

معاون وزیر ارشاد همچنین با تقدیر از هیئت نظارت بر مطبوعات برای تسریع در روند درخواست‌ها، گفت: تمام درخواست‌های ارائه شده به این هیئت تا خرداد امسال، بررسی و پاسخ داده شده است اما هم اکنون حدود ۱۲۰۰ درخواست در هیئت نظارت بر مطبوعات منتظر بررسی است که سایت‌های خبری با اولویت و مساعدت اعضای محترم هیئت نظارت بررسی می‌شوند.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران نیز به قاعده جدید معاونت مطبوعاتی در خصوص بیمه از سوی صاحبان امتیاز رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد: این قاعده به صورت دستورالعمل درآمده و در آینده نیز اجرا خواهد شد.

معاون مطبوعاتی ارشاد همچنین در خصوص یارانه سایت‌های خبری گفت: اعتقاد ما این است که نباید یارانه به صورت نقدی به رسانه‌ها پرداخت شود و به جای آن از تسهیلات ویژه برای رسانه‌ها استفاده کرد مانند بیمه، زیرساخت‌های نرم افزاری، اینترنت و… اما با این حال، دولت مصر است که فعالیت‌هایش را شفاف و با مدل‌های مشخص انجام دهد، بر همین اساس شاخص‌های رتبه بندی به زودی تصویب و منتشر می‌شود تا یارانه پرداختی بر اساس آن به صاحبان امتیاز سایت‌ها اعطا شود.

انتظامی همچنین از سایت‌ها خواست در مباحثصنفی فارغ از نگاه‌های سیاسی، همدیگر را حمایت و مطالبات صنفی را مطرح و پیگیری کنند.

در این نشست سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های «تابناک، عصر ایران، مشرق، الف، انتخاب، فرارو، جهان نیوز، رجانیوز، ورزش ۳ و خبرآنلاین» حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز