خبرگزاری کار ایران

یارانه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بهمن پرداخت می‌شود

کد خبر : ۲۴۰۸۰۶

برای تقویت بخش خصوصی و عدالت رسانه‌ای، یارانه پرداختی فقط به رسانه‌های بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

یارانه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در بهمن ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ حسین انتظامی(معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با اعلام این خبر، داشتن مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات را شرط اصلی اعطای یارانه به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست و توضیح داد: رسانه‌هایی که امسال مجوز گرفته‌اند نیز به نسبت تعداد ماه‌های فعالیت یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: درجهت تقویت بخش خصوصی و عدالت رسانه‌ای، یارانه پرداختی فقط به رسانه‌های بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

انتظامی رعایت ماده ١٨ قانون مطبوعات یعنی درج نام صاحب امتیاز و مدیرمسئول همراه با درج نشانی دقیق و تلفن را از دیگر ضوابط اعطای یارانه اعلام و اضافه کرد: این کار علاوه بر الزام قانونی به شفافیت و پاسخگویی نظام اطلاع رسانی کشور کمک می‌کند.

معاون وزیر ارشاد دیگر شاخص محاسبه یارانه را «امتیاز رسانه» بر اساس طرح رتبه بندی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست که شامل ۴٠ شاخص کیفی، کمی و حرفه‌ای است. وی در عین حال به ضرایب ویژه برای موضوعات دارای اهمیت یا اولویتی که در ابتدای سال ۹۳ و در بسته حمایتی اعلام شده نیز اشاره کرد.

انتظامی همچنین به پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران - که از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله پرداخت شده - به این رسانه‌ها اشاره و هدف از این کار را تثبیت حرفه‌ای و حل مبنایی مشکل بیمه خبرنگاران عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز