خبرگزاری کار ایران

دومین شماره مجله «تصویرنامه» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۴۶

رویکرد اصلی مجله همانند شماره قبلی، ادبی - روشنفکری است و با نگاهی انتقادی به مسائل این دو حوزه می‌پردازد.

دومین شماره مجله «تصویرنامه» با سردبیری «هوشیار انصاری فر» در زمستان ۹۳ منتشر شد. رویکرد اصلی مجله همانند شماره قبلی، ادبی - روشنفکری است و با نگاهی انتقادی به مسائل این دو حوزه می‌پردازد.

به گزارش ایلنا؛ همچنین به ضمیمه این شماره مجله، یک سی دی حاوی خوانش مدیا کاشیگر از شعرهای «لوتره آمون» قرار گرفته که شعرها توسط همین مترجم به فارسی برگرداننده شده است. شعرخوانی کاشیگر همچنین با موسیقی «فرشاد فزونی» همراه شده است.

گزیده‌ای از عناوین مطالب منتشر شده در این شماره تصویرنامه به شرح زیر است: «گیتارسواری کنار دُن کیشوت»، «کوبانی تنها نیست»، «درباره رمون کنو»، «یادداشت‌هایی در باب کافه»، «چه زیباست زشتی»، «کارخانه دفاتر کلمات»، «راک مرده است»، «لنز نرمال و اضطراب عکاس»، «عکس‌هایی که به آدم‌ها صفت نمی‌دهند»، «خاطرات خبرنگار از جنگ ویتنام»، «دوایر»، «نامه به پانته آ»، «در فضیلت کجروی» و…

در این شماره پرونده‌ای برای رمانِ «ملکان عذاب» ابوتراب خسروی با مطالبی از «رضا عامری»، «مهدی دادخواه تهرانی» و «بابک حیدری» منتشر شده است که همراه پرونده تکه‌ای از رُمان تازه خسروی با عنوان «من و سایه‌ها» به چاپ رسیده است.

در این شماره شعرهایی از «سما اوریاد»، «کوروش ادیم»، «بهزاد زرین پور» و «وحید علیزاده رزازی» را می‌خوانیم. صفحه‌بندی متفاوت این مجله مانند شماره قبل برعهده «فرهاد فزونی» گرافیست و طراح به نام معاصر است.

هوشیار انصاری فر، شاعر و منتقد که در دهه هفتاد فعالیت جدی‌اش را از کارگاه ادبی رضا براهنی آغاز کرد پیش از این سابقه سردبیری مجله‌های «کتاب سه هفته» و «هفتاد و هفت» را در کارنامه کاری‌اش دارد. انصاری فر همچنین همکاری‌های نزدیکی در زمینه نقد ادبی و ژورنالیسم ادبی با روزنامه‌های «جامعه»، «توس»، «عصر آزادگان»، «شرق»، «اعتماد» و… داشته است.

از میان نویسندگان این شماره می توان به مدیا کاشیگر، ابوتراب خسروی، سولماز نراقی، هوشیار انصاری فر، رضا عامری، کاوه سیدحسینی، فرهاد حیدری گوران، امید شمس، بهروز صفدری و… اشاره کرد.

انصاری فر در بخشی از سرمقاله این شماره با تیتر «ما نمی‌خواستیم اما هست: درباره داعش و چند دشمن دیگر» آورده است: «سی و چهار سال پیش، اولای جنگ ایران و عراق، سیمین بهبهانی در قصیده‌ای که مطلعش را بخشیده به عنوان این سرمقاله، سرود: گفته بودم که هان مبادا جنگ! / دیدم اکنون که آن مبادا هست. و چندی پیش در آستانه این جنگ داعش با شهرهای ما و منسوب به ما، بر بالین شاعر آن دشمن بیدار جمله شهرها و زبان‌ها را دیدیم که نام دیگرش زمان است. مرگ را دیدیم، بار دیگر، که خصم جمله شاعران است.»

«تصویرنامه» در دویست و شش صفحه و با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان به تازگی منتشر شده و روی دکه‌های روزنامه‌فروشی و پیشخوان کتاب فروشی‌ها قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز