خبرگزاری کار ایران

صد و ششمین شماره اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۲۴

در آغاز پرونده صد و ششم مجله اطلاعات حکمت و معرفت؛ گفتگویی از اندی کلارک استاد منطق و فلسفه دانشگاه ادینبرگ و دیوید چالمرز استاد ممتاز فلسفه با عنوان «ذهن توسعه یافته» با ترجمه علیرضا رضایت به چاپ رسیده است.

شماره صد و ششم ماهنامه اطلاعات حکمت و معرفت در بهمن‌ماه هزار سیصد و نود و سه انتشار یافت.

به گزارش ایلنا؛ دفتر این ماه با عنوان «فلسفه ذهن۲» به دبیری علیرضا رضایت تهیه شده. سرمقاله این شماره باعنوان «مغز و ذهن» به ضرورت بررسی و تحلیل ذهن و رابطه آن با مغز به عنوان عضو انسانی می‌پردازد و مقالات و گفتگوهای عرضه شده را به طور مختصر به لحاظ محتوایی معرفی می‌کند.

در آغاز پرونده صد و ششم؛ گفتگویی از اندی کلارک استاد منطق و فلسفه دانشگاه ادینبرگ و دیوید چالمرز استاد ممتاز فلسفه با عنوان «ذهن توسعه یافته» با ترجمه علیرضا رضایت به چاپ رسیده است.

دومین نوشتار گفتگویی است با ابراهیم آزادگان از اعضای هیئت علمی گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف به کوشش محمدحسین ناظمی با عنوان «ذهن و تجربه دینی». در ادامه «رویکردهای جدید در فلسفه ذهن» عنوان مقاله‌ای است از جان بروکمان و ترجمه لیلا شیخ. چهارمین نوشتار فلسفی این بخش مربوط به جستاری است بر «تاثیر تکامل بر کارکرد ذهن» از ملانی میچل و برگردانِ میترا سرحدی. در دفاع از آزمون تورینگاز محمدرضا واعظ شهرستانی که به بررسی ساختار ذهن و تفکر در شاکله مغز می‌پردازد. آخرین مقاله ترجمه یافته در بخش دفتر ماه این شماره عنوان «حافظه» خودنمایی می‌کند به قلم برتراند راسل و ترجمه مهدی دلواری.

بخش ادب و هنر این شماره دو مقاله را شامل می‌شود: «نیما، اصالت و زمان» از مجید اسدی(راوش) و ترجمه مشترک محمد عبادیان، سید جواد فندرسکی از اثر ووادیسواف تاتارکیویچ با عنوان «زیباشناسی قدیس آوگوستین».

«مانیفست اسلام در دوره پسامدرن» از سید سلمان صفوی آغازگرِ بخش اندیشه و نظر شماره صد و ششم است. دومین نوشتار این بخش قسمت دوم مقاله «پدیدار آینه» نوشته انشاءالله رحمتی و آخرین نوشتار با عنوان فلسفه علم به قلم لارنس اسکلار و ترجمه مرتضی قرایی گرکانی و مهدی موسوی است.

در بخش کتاب شماره صد و ششم پیش از «معرفی کتاب خارجی» به کوشش کیان رضوی بخش چهارم و پایانی «کرشمه رویا» از سیدمسعود رضوی و گفتگویی با محمد سعید ذکایی از منیره پنج‌تنی به چاپ رسیده است.

در ادامه شماره صد و ششم با «گزارش» رویدادهای گوناگون پژوهشی فلسفی اخیر جهانی کار خود را به پایان می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز