خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین بیانیه‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۱۴

باخبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه‌نگاران با دعوت از اعضای این انجمن یا روزنامه‌نگاران غیرعضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران کرده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران تازه‌ترین بیانیه‌ی خود را در انتقاد از عملکرد وزیر کار منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن بیانیه‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران به شرح زیر است:

اعضای محترم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران

متاسفانه باخبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدتی قبل به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه‌نگاران با دعوت از اعضای این انجمن و یا روزنامه‌نگاران غیرعضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران کرده است.

این در حالی است که وزارتخانه مذکور به موجب دستور رئیس جمهوری محترم از مدت‌ها قبل ماموریت یافته زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و متعاقب آن بازگشایی انجمن را فراهم کند، ‌ اما تاکنون هیچگونه اقدام درخور توجهی در این زمینه صورت نگرفته است. مضافا اینکه اساسا و مطابق مفاد قانون کار و مقاوله ‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار، مداخله دولت در ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ممنوع است.

هیات مدیره «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات فرصت‌طلبانه، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار می‌دهد دست از مداخله در امور تشکل‌های کارگری بردارد و تبعات داخلی و بین‌المللی این رفتارها را مدنظر قرار دهد.

همچنین از تمامی اعضای محترم «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» ‌ انتظار می‌رود ضمن حفظ هوشیاری، با استواری و انسجام صنفی، در این روزهای دشوار، شکیبایی پیشه کنند و نمایندگان خود را در مسیر پیگیری امور مربوط به بازگشایی انجمن تنها نگذارند. بی‌تردید این طرح نیز مانند دیگر طرح‌های تفرقه افکنانه ناکام خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز