خبرگزاری کار ایران

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

نباید قرآن را ابزار سیاست کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۳۷

در چند دوره گذشته به محض ورود به نمایشگاه قرآن احساس سیاسی شدن منتقل می شد نمایشگاه قرآن را نباید سیاسی کنیم چرا که قرآن متعلق به مردم است و حتی غیر مسلمانان هم می توانند شکوه و عظمت قرآن را حس کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایشگاه قرآن نبایستی سیاسی نشود.

به گزارش ایلنا؛ آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگاران گفت: در چند دوره گذشته به محض ورود به نمایشگاه قرآن احساس سیاسی شدن منتقل می شد نمایشگاه قرآن را نباید سیاسی کنیم چرا که قرآن متعلق به مردم است و حتی غیر مسلمانان هم می توانند شکوه و عظمت قرآن را حس کنند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان به نوعی قرآنی هستند، گفت: در حدود ۵۰ سال است که در زمینه قرآن کریم تحقیقات تخصصی زیادی انجام داده ام، در این زمینه کتاب های زیادی را به نگارش در آورده ام. اولین آموزش قرآن به سبک جدید را من ارائه داده ام و معلم های قرآن در مقاطع ابتدایی آشنایی بیشتری با من دارند.

آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اولین کسی که به عنوان خادم قرآن انتخاب شد، بنده بودم، افزود: من به قرآن چیزی نداده ام بلکه هر چه از زندگی دارم همه از قرآن است که به من رسیده است، وقتی که مشغول تحصیل بودم همیشه در درس خواندن نیز با توجه به مراجعاتم به قرآن، موفق بودم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به فعالیت های خود در ادوار مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: در برخی مواقع نیز در غرفه ها جلسات پرسش و پاسخ برگزار می کردیم در هشت سال گذشته مقداری از متن فعالیت ها دور افتادیم و الان هم که کار به محور اصلی خود بازگشته است.

آیت الله هاشم زاده هریسی خاطرنشان کرد: در بدو ورود به نمایشگاه متوجه شدم که مکان برگزاری نمایشگاه قرآن تغییر کرده است که باعثتعجب شد، از ادوار گذشته محل برگزاری نمایشگاه قرآن مصلی بوده است و این یعنی قرآن در مسجد بود و قرآنیان در مسجد بودند، البته مکان فعلی نیز با عنوانی که دارد ارزشمند می کند.

وی یادآور شد: آشنایی مردم با مصلی تهران بیشتر و امکانات بیشتر فراهم است، البته من نمی توانم در این قضیه داوری کنم اما واقعاً برای من جای سؤال دارد که چرا در اولین دوره نمایشگاه قرآن در دولت جدید باید مکان آن تغییر کند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته ای دیگری که مطرح است اینکه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است و پیش بینی برگزاری یک نمایشگاه با شکوه می رود. آنچه که دیده می شود این است که مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن برنامه ریزی های خوبی را انجام داده اند.

آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: احساس می شود که مدیریت یک مدیریت امیدوار کننده است و امیدواریم نمایشگاه خوبی برگزار شود و تدبیر و امید در این نمایشگاه از طریق قرآن و به برکت آن به مردم منتقل شود. از این نمایشگاه باید استمداد بطلبیم تا دولت تدبیر و امید در مسائل هسته ای و سایر مسائل موفق شود.

وی تصریح کرد: در بازدید امروز از نمایشگاه بسترهایی را مشاهده کردم که بسیار امیدوار کننده بود و همه ما امیدوارانه و بسیار پر امید اینجا را ترک می کنیم و منتظر افتتاح نمایشگاه و حضور خوب مردم در آن هستیم.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان در ادوار گذشته به نمایشگاه قرآن مراجعه کرده است، گفت: در چند دوره گذشته به محض ورود به نمایشگاه قرآن احساس سیاسی شدن منتقل می شد نمایشگاه قرآن را نباید سیاسی کنیم چرا که قرآن متعلق به مردم است و حتی غیر مسلمانان هم می توانند شکوه و عظمت قرآن را حس کنند.

آیت الله هاشم زاده هریسی افزود: باید سعی کنیم سیاست ها قرآنی شوند و دین را نباید سیاسی کرد بلکه سیاست را باید دینی کرد نباید قرآن را ابراز سیاست کرد بلکه سیاست را باید قرآنی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولین پیام من به مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن این است که این نمایشگاه را برای اولین بار بعد از هشت سال از سیاسی بودن دور کنند و آن را قرآنی کنند و از شعارهای مربوط به حفظ انسجام ملی و همگانی بودن قرآن را بر سر در آن بیاویزند قرآن کتاب محبت است و باید از آن محبت را آموخت.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید امکانات در این دوره مانند مصلی نباشد اما مردم باید با مراجعه خود نشان دهند که برای ورود به نمایشگاه قرآن و حضور در کنار قرآن در هر حالتی آماده هستند.

آیت الله هاشم زاده هریسی در ادامه با اشاره به اینکه برای مردم و مخاطبان نمایشگاه قرآن نیز یک پیام دارم، اظهار کرد: اکنون که نمایشگاه در مکانی غیر از نمایشگاه قرآن برگزار می شود، باشکوهتر برگزار شود تا همه بفهمند تغییر محل نمایشگاه نمی تواند بر مخاطبان آن تأثیر بگذارد و فرد مسلمان هر کجا که نمایشگاه قرآن باشد به آن مراجعه خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در اولین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در دولت جدید شاهد شکوه و عظمت آن باشیم و خستگی از تن برگزار کنندگان شب ۱۵ رمضان که مصادف با جشن میلاد است، شکرگذار برگزاری یک اختتامیه مطلوب باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز