خبرگزاری کار ایران

اجرا و پخش زنده نمایش آیینی «حدیث درد» در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۹۰۶

​نمایش «حدیث درد» به کارگردانی سید حسینی با روایت زندگی و شهادت حضرت فاطمه (س) در فرهنگ سرای گلستان به روی صحنه می‌رود و به طور همزمان از طریق شبکه مجازی برای مخاطبان به صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش «حدیث درد» روایتی است از زندگی و شهادت حضرت فاطمه (س) که با هدف شناخت و ترویج مکتب اهل بیت (ع) و آشنایی نسل جوان با الگوی دینی چون فاطمه زهرا (س) با ۳۰ بازیگر درگروه سنی ۱۴ تا ۱۹ با همکاری مسجد قائم در فرهنگ سرای گلستان اجرا می‌شود و به طور همزمان از طریق شبکه مجازی فرهنگ سرای گلستان به نشانی golestan. farhangsara برای مخاطبان قابل مشاهده خواهد بود. 

مخاطبان می‌توانند در چهار نوبت طی روزهای چهارشنبه ۲۴ دی، پنج شنبه ۲۵ دی و جمعه ۲۶ ساعت ۱۸ و روز یکشنبه ۲۸ دی برابر با سالروز شهادت حضرت فاطمه (ص) ساعت ۱۵ به طور همزمان از طریق شبکه مجازی این فرهنگ سرا بیننده‌ی این نمایش آیینی باشند. 

متن داستان این نمایش براساس بخش‌هایی از سوره مبارکه انسان که در آن می‌خوانیم؛ اسیری پیش از این از سوی اهل بیت (ع) اطعام شده بود و با گذشت ده سال به مدینه سفر می‌کند تا به خیال خود از خلیفه‌ی مسلمین علی ابن ابیطالب (ع) قدردانی کند اما با حوادثی رو به رو می‌شود که فکرش را هم نمی‌کرد تنظیم شده است. 

این نمایش با روایتی متفاوت و بهره گیری از منابع وکتاب‌های تاریخی معتبر شیعه؛ حوادث تاریخی پس از رحلت رسول اکرم (ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) را پیش روی مخاطبان به تصویر می‌کشد. 

گفتنی است برای تماشای حضوری این نمایش در هرنوبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعداد محدودی تماشاگر با ثبت نام و رزرو به طور رایگان پذیرایی می‌شود. 

فرهنگ سرای گلستان به نشانی نارمک میدان هلال احمر، خیابان گلستان جنب بوستان فدک است. تلفن گویای ۷۷۸۱۹۴۶۸ برای آگاهی از دوره‌های آموزشی، کتابخانه در قرنطینه و برنامه‌های مجازی این مرکز اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز