خبرگزاری کار ایران

مجموعه اشعار «ننه علی» رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۰۶۳۰۹

همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران اسلامی، فرهنگ سرای رازی با رونمایی از کتاب شعر «ننه علی» این «حماسه عاشقانه» را پاس می‌دارد.

ایلنا: کتاب «ننه علی» مجموعه اشعار شاعرانی چون علیرضا قزوه، عبدالجبارکاکایی، محمد علی معلم، بهروز یاسمی، سعید بیابانکی، یوسفعلی میر شکاک، محمد علی بهمنی و… است که به کوشش سجاد عزیزی آرام گردآوری شده، در ویژه برنامه‌ای باعنوان «حماسه عاشقانه» با حضور مدیران و معاونین فرهنگی، شهرداری و شورایاری منطقه ۱۱، فرماندهان سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسج رونمایی می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی؛ آیین پایانی این ویژه برنامه که از ساعت۱۹ روز یکشنبه ۳ شهریور ماه در فرهنگ سرای رازی برگزار می‌شود، با تجلیل ازخانواده «ننه علی» و «محمدرضاترکی» شاعر دفاع مقدس همراه خواهد بود. شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست که در دوران ستم شاهی در هواپیمایی کشوری مشغول به خدمت بود، درحین حمل و پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) در شهر اهواز شناسایی و توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار به شهادت رسید و درقبرستان اهواز دفن شد. این مادر بزرگوار پس از باخبرشدن از شهادت فرزندش عازم اهواز می‌شود و به مدت یک سال درکنار مزارتن‌ها فرزند پسرش بیتوته می‌کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع امام خمینی(ره) می‌رسانند که در اهواز مادری به مدت یکسال درکنار مزار فرزند در حال زندگی است در حالی که این مادر ساکن تهران است. به دستور امام(ره) پیکر این شهید به تهران منتقل می‌شود و این مادر شهید از سال۱۳۵۷ تا ۱۳۷۸ در بهشت زهرا(س) بر روی مزار فرزندش خانه‌ای بنا و شبانه روز در آنجا زندگی می‌کند. ننه علی پس از مدت‌ها بیماری جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه رایگان می‌توانند به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، فرهنگ سرای رازی، مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر باشماره تلفن ۵۵۴۰۹۵۴۹ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز