خبرگزاری کار ایران

مجموعه آثار نمایشی شکسپیر تجدید چاپ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۳۷۲

کتاب «مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر» با ترجمه علاءالدین پازارگادی باردیگر تجدید چاپ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب دوجلدی «مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر» با ترجمه علاءالدین پازارگادی به‌تازگی توسط انتشارت سروش به چاپ دوازدهم رسیده است. 

چاپ یازدهم این‌مجموعه، بهمن‌ماه سال گذشته به بازار آمد و حالا نسخه‌های چاپ دوازدهمش عرضه شده‌اند. 

ویلیام شکسپیر (۱۵۶۴۱۶۱۶م.) نمایش‌نامه‌نویس و شاعر انگلیسی است که نمایش‌نامه‌هایش به چند دسته تقسیم می‌شوند: نمایش‌نامه‌های غنایی (همچون رومئو و ژولیت)، نمایش‌نامه‌های کمدی (مانند هیاهوی بسیار برای هیچ)، نمایش‌نامه‌های تاریخی (نظیر هنری ششم)، و تراژدی (همچون هملت). 

شکسپیر غزل‌های زیادی هم سروده است. مجموعه پیش‌رو دربرگیرنده ۲۷ تراژدی و کمدی از اوست که توسط زنده‌یاد علاءالدین پازارگادی (۱۲۹۲۱۳۸۳) ترجمه شده‌اند. زبان و کلام رازآلود شکسپیر سرشار از رمز و نماد است و مترجم در برگرداندن زبان او به فارسی تلاش فراوان کرده و رنج تحقیق بسیار را برخود هموار کرده است. 

با عرضه این‌مجموعه، نخستین بار بود که مجموعه‌ای با این‌تعداد آثار نمایشی شکسپیر، یک‌جا، به زبان فارسی منتشر می‌شد. پازارگادی در این‌مجموعه نمایش‌نامه‌های غنایی را نیز جزو نمایش‌نامه‌های تراژیک آورده است. 

چاپ دوازدهم این‌مجموعه با ۸۱۷ و ۱۸۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و مجموع قیمت ۲۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز