خبرگزاری کار ایران

یک مستندساز مطرح کرد؛

تفاوت شرایط فیلمسازی در تهران با شهرستان‌ها/ اگر بهترین فیلم را هم بسازیم، بازهم تولید شهرستان به‌ حساب می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۰۹

کارگردان مستند «اسماعیل که آمد» معتقد است، نگاه یکسانی به فیلم‌های مستند و مستندسازان، در تهران و شهرستان وجود ندارد.

فرشاد احمدی دستگردی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: شرایط فیلمسازی برای مستندسازان در تهران و شهرستان تفاوت دارد. این تفاوت‌ها حتی دربرآوردهای مالی هم دیده می‌شود. حتی اگر حاصل کار شما خیلی خوب باشد و ارزیابی کیفی خوبی هم بگیرد، به عنوان فیلمی که در شهرستان تولید شده به آن نگاه می‌شود. 

این کارگردان ادامه داد: درباره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان یک رویداد مهم، ترجیح من و اغلب فیلمسازان این است که فیلم‌ها در سالن‌های سینما نمایش داده شوند. اما طبیعی است که شرایط اجتماعی، روند واکسیناسیون و شیوع ویروس کرونا می‌تواند برنامه‌های تیم برگزار کننده را تحت تاثیر قرار بدهد. نمایش برخط به عنوان یک مکمل، می‌تواند کامل کننده نمایش فیزیکی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» باشد. 

 دستگردی درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: پارسال مخاطب جشنواره بودم و فیلم‌ها را آنلاین تماشا کردم. با توجه به شیوع ویروس کرونا، به نظرم اکران آنلاین یک اتفاق مثبت برای سینمای مستند است. پلتفرم‌ها هم در دو سال اخیر فیلم‌ها و سریال‌های متعددی را آنلاین نمایش دادند و سینمای مستند می‌تواند بخشی از این بازار باشد. 

فرشاد احمدی دستگردی این روزها در حال آماده کردن دو مستند است. یکی از آن‌ها درباره کوروش اسدی نویسنده و دیگری مستندی درباره کرونا و پیامدهای آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز