خبرگزاری کار ایران

هزینه‌های بالا، تورم و رشد صعودی دلار به انیماتورها و کارگردان‌ها لطمه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۲۸

حمید محمدی کارگردان انیمیشن «گذشته» که به تازگی آماده نمایش شده است، از سختی‌های ساخت انمیمیشن می‌گوید.

 

به گزارش ایلنا، حمید محمدی کارگردان انیمیشن «گذشته» (محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) درباره داستان این انیمیشن کوتاه گفت: «گذشته» درباره نویسنده‌ای است که در دهه چهل شمسی زندگی می‌کند، او مورد آزار ماموران حکومتی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به نوشتن ادامه دهد. فیلم داستان مواجهه او با این ترس است. «گذشته» حدود هفت دقیقه است، فضایی سورئال دارد و روایت بین زمان حال و گذشته در حرکت است. 

وی ادامه داد: من بیست سال در فضای انیمیشن فعالیت کرده و انیماتور بوده ام. با کارگردانهای متعدد همکاری کرده و در هر پروژه تجربیات فراوانی به دست آورده ام. همیشه فکر می‌کردم این تجربه‌ها باید در زمان مناسب من را ترغیب کند تا اولین فیلمم را بسازم. در نهایت با «گذشته» این اتفاق افتاد. امیدوارم نتیجه کار برای تماشاگران فیلم جذاب باشد. 

محمدی با اشاره به بالا رفتن هزینه تولید انیمیشن در سال‌های اخیر گفت: شرایط و چشم اندازی که پیش روست، امیدوارکننده نیست. انیمیشن هزینه‌بر و زمان‌بر است. شما برای ساخت یک انیمیشن چند دقیقه‌ای باید شش، هفت ماه درگیر باشید، تامین متریال، پرداخت دستمزد مناسب و منصفانه برای تهیه‌کننده خصوصی سخت است. 

کارگردان «گذشته» افزود: حوزه انمیشن در سال‌های اخیر رشد بالا و قابل توجهی داشته است. انیمیشن‌های کوتاه ایرانی در جشنواره‌های خارجی درخشیده‌اند، توجه به انیمیشن ایرانی بیشتر شده اما هزینه‌های بالا، تورم و رشد صعودی دلار به انیماتورها و کارگردان‌ها لطمه می‌زند. بسیاری از انیماتورها با پروژه‌های خارجی همکاری دارند، کیفیت کارشان در کلاس جهانی است، اما ممکن است نامشان در تیتراژ این آثار نیاید. انیماتورهای ایرانی در این فضا، بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز